Enne kriise rahvusvahelise lennuliikluse ülelendudelt soliidset ja stabiilset tulu teeninud Lennuliiklusteeninduse AS on koroonakriisi ja Ukraina sõjaga kaasnenud sanktsioonide tõttu jäänud ilma arvestavast osast oma sissetulekutest. „Midagi pole teha, tuleb leida uus äriplaan,“ nentis hiljuti oma 25 aastast juubelit tähistanud ettevõtte tegevjuht ja juhatuse esimees Ivar Värk.
- Lennuliiklusteeninduse tegevjuht Ivar Värk rääkis lennundusest ja ettevõtte tegemistest saates "Ettevõtte juubel". Foto: Erakogu
Ainuüksi Eesti õhuruumi läbinud Peterburi ja Euroopa vahelised lennud moodustasid ligi kolmandiku ettevõtte varasemast sissetulekust. Täna ükski Venemaa lennuk enam ELi õhuruumis ei lenda ja Euroopa lennunduse pikemates prognoosides võib selline olukord kehtida kuni aastani 2030 sõltumata sellest, millal täpselt sõda Ukraina territooriumil lõpeb.
„Samal ajal vajab Eesti õhuruum kaitset ja kontrolli rohkem kui kunagi varem, seega lennujuhtide palgaraha tuleb millegi muuga välja teenida,“ tõdes Lennuliiklusteeninduse tegevjuht ja juhatuse esimees Ivar Värk Äripäeva raadio saates „Ettevõtte juubel.“
Ideid ja võimalusi oma äritegevust laiendada on Värki sõnul mitu ning siin tuleb appi Eesti IT-taust. Hiljutine kogemus lennundusmessil, kus oma uute toodete ja teenustega väljas oldi, näitas igatahes, et huvi Eestis arendatud nutikate lahenduste vastu on suur üle kogu maailma. „Boks oli rahvast kogu aeg täis,“ tõdes Värk.
Milles täpsemalt need lahendused seisnevad, kuidas on ettevõtte viimased veerandsada aastat möödunud, milliseid väljakutseid ja võimalusi toovad endaga kaasa mehitamata lennuvahendid ja paljust muust Ivar Värk ning saatejuht Tõnu Tramm saates arutasidki.
Lennuliiklusteeninduse juht: sanktsioonid röövisid meilt sissetuleku, tuleb leida uus äriplaan
Seotud lood
Freedom Holding Corp. avaldas oma 2025. aasta teise kvartali tulemused, mis näitavad ettevõtte käibes ja puhaskasumis märkimisväärset kasvu. Tulenevalt laienemisest, tõusid ka ettevõtte kulud.