Iduinvesteeringute turul on praegu huvitav aeg, kuid ingelinvestor Lev Dolgatsjov usub, et veel põnevamaks läheb.
- Investor Lev Dolgatsjov usub, et praegu pole kõige õigem aeg raha turule viimiseks ja seda hoolimata faktist, et tehnoloogiasektori aktsiad on sel aastal hüppeliselt kallinenud. Foto: Erakogu
"Tulemas on suurem laine, aga mitte raha-, vaid pankrottide laine," ütles ta Äripäeva raadio saates "Investeerimisportfell 2030". Dolgatsjov usub, et see ei kehti mitte ainult idusektori, vaid majanduse ning börside kohta laiemalt. Investor usub, et lähiajal saabub paratamatus ehk investorid hakkavad oma raha kaotama.
Idumaailmas näeb ta lähiajal tulemas palju exit'eid. "Asutajad saavad kasumiga välja, tavalised jaeinvestorid kaotavad," rääkis ta. Dolgatsjov rõhutas, et kui idufirmal saab raha otsa, ei kuku tema väärtus nulli. Alles jäävad varad, mida kannatab jätkuvalt müüa.
Mida peaksid aga investorid selle teadmisega peale hakkama ning kas praegu on viimane aeg portfell puhtaks müüa ja rahasse tõmbuda? "Lihtsalt selleks raha kuhugi paigutada, et kardetakse inflatsiooni, on rumal," arvas Dolgatsjov.
Veel tuli saates juttu Dolgatsjovi enda portfellist ning viimase aja põletavamatest uudistest, nagu Ampleri saneerimine, Change'i rahakaasamine, aga ka Grab2Go märkimine. "Viimase osas olen
investor Toomase argumentidega täiesti nõus," märkis Dolgatsjov.
Dolgatsjov usub, et praegu on kõige parem investeering pangahoius. "LHV pakub juba 4protsendilist intressi, Coop Pank 5protsendilist."
Muu hulgas arutlesime selle üle, millal on õige aeg hakata raha taas börsidele, täpsemalt tehisintellektiga seotud aktsiatesse paigutama ning ega Alphabet ja Microsoft nii kaua aktsia hinnas eest ära ei tõuse.
Iduinvestor: tulemas on suurem laine, aga mitte raha-, vaid pankrotilaine
Seotud lood
Mentor, ingelinvestor ning ettevõtja Lev Dolgatsjov ütles Äripäeva raadio hommikuprogrammis, et viimase aja pangapaanika võib tähendada, et idufirmadel läheb rahasaamine keerulisemaks.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.