E-Piima juht: Eesti turg paratamatult kahaneb, korralik kasum ei tulnud siit
E-Piima juht Jaanus Murakas ütles saates „Kuum tool“, et 100 miljonit maksma läinud uue juustutehase toodangust jõuab Eesti turule mitte rohkem kui 10% ning et siinne turg on paratamatult kahanev.
Jaanus Murakas Pärnu Tarneahelakonverentsil 2020. aastal esinemas. Foto: Raul Mee
„Kogu Baltikumi piimandus on ekspordikeskne,“ kinnitas Murakas. „Võiksime siin toota mitu korda rohkem ja palju teenida,“ ütles ta ja tõi näiteks, et ettevõtte Aasia müügipartnerid ootavad pikisilmi E-Piima uuest tehasest tulevat Cheddari juustu.
Ehitusmahu vähenemine on paratamatult ka puidutöösturite müügimahtu alla tõmmanud, mis tähendab, et kes veski uksi päris kinni panna ei taha, peab inimesed tööl hoidma ja uusi turge otsima. Puidumüüja ujub aga vastuvoolu.
Septembrist koonduvad kõik Maag Grupile kuuluvad lihatootmise ja -töötlemise üksused ühise ettevõtte Maag Food OÜ alla, mida hakkab juhtima Silver Kaur.
Statistikaameti kiirhinnangu teatel taandus tarbijahindade harmoneeritud indeks juulis suurelt ning oli mullusega võrreldes 6,3% kõrgem. Juunis olid tarbijahinnad võrreldes mullusega 9,2% kõrgemad.
Töötukassa peale mõeldakse enamasti siis, kui räägitakse töötusest, koondamistest, maksude tõstmisest või koolitustest. Vähem tuleb jutuks aga tööturuasutuse tase ja võrdlus teistega, eelkõige muidugi naabritega.