• OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • OMX Baltic−0,03%283,88
  • OMX Riga−0,14%875,73
  • OMX Tallinn0,51%1 790,88
  • OMX Vilnius0,33%1 121,49
  • S&P 5001%5 996,66
  • DOW 300,78%43 487,83
  • Nasdaq 1,51%19 630,2
  • FTSE 1001,35%8 505,22
  • Nikkei 225−0,31%38 451,46
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,97
  • GBP/EUR0,00%1,18
  • EUR/RUB0,00%105,26
  • 18.10.23, 13:35

Tasuta ühistransport andis surmahoobi bussindusele ja seadis sisse kannibalismi

Tasuta ühistransport andis Eestis edukalt toiminud kommertsalustel bussiliiklusele surmahoobi, nüüd tegeldakse veel omamoodi kannibalismiga, süües ühe transpordiliigiga välja teisi, nentis Autoettevõtete Liidu ja Hansabussi juhatuse liige Indrek Halliste saates „Äripäeva TOP“.
Autoettevõtete Liidu ja Hansabussi juhatuse liige Indrek Halliste.
  • Autoettevõtete Liidu ja Hansabussi juhatuse liige Indrek Halliste. Foto: Andras Kralla
Ajal, mil riigis saetakse riigieelarve täitmise nimel pooleks igat senti ja kehtestatakse aina uusi makse, kulutatakse kümneid miljoneid eurosid ühistranspordile, mis tegelikkuses ei toimi. Erinevad transpordiliigid tegutsevad igaüks omaette, arvestamata inimeste tegelikke liikumisvajadusi.
„Tegelikkuseks on iga liinivedusid pakkuva ettevõtte „portfellis“ liine, mis suudaksid hakkama saada ilma riigi toetuseta. Välja arvatud seal, kus bussiliiklus konkureerib rongiliiklusega, millele maksab riik rohkem peale kui oleks mõistlik. Sisuliselt tegeletakse meil kannibalismiga, kus üks transpordiliiklus sööb teist,“ nentis Indrek Halliste saates Äripäeva TOP, mis keskendub äsja ilmunud Sõitjateveo TOPile.
Sama meelt oli ka teine saatekülaline, Mootor Grupi äriarendusjuht ja Sebe juhatuse liige Mart Raamat, kelle sõnul maksab näiteks Soomes sõit kiire rongiga ühest linnast teise sõit 30 eurot, bussiga aga 10 eurot. „Rong on mujal maailmas pigem mugavusteenus, lennukist rääkimata. Meil maksab aga riigi toetusel tegutseva rongi ja siseriikliku lennu pilet sama palju kui kommertsalustel tegutseva bussi oma,“ nentis Raamat, kelle sõnul pidi ka Lux Express oma Tallinna-Viljandi liini sulgema, kuna polnud võimalik enam rongiga konkureerida.
Mis toimub Eesti ühistranspordis, millele peaks tähelepanu pöörama liikuvusreformi läbiviimisel ja kuidas peaks ühistransport tegelikult toimima, seekordses saates arutletaksegi.
Saatejuht on logistikauudised.ee teemaveebi juht Tõnu Tramm, saadet toetab KPMG.
Tasuta ühistransport andis surmahoobi bussindusele ja seadis sisse kannibalismi
00:00

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.12.24, 12:49
Tarkvaraarendaja Merada: turvanõrkusi tuleks otsida vähemalt kord kuus
Tarkvaraarendajale Merada on turvalisuse tagamine ühtviisi oluline nii uue tarkvara kirjutamisel kui ka küberrünnaku ohu minimeerimisel oma ettevõttele. Viimase jaoks tehakse koostöös Teliaga regulaarselt turvanõrkuste kontrolli.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Äripäeva TOPid

Tagasi Äripäeva esilehele