Filmifestival PÖFF tõi majandusse tagasi 11 miljonit eurot. Peakorraldaja Tiina Lokk ütleb novembrikuise suursündmuse järel, et toetajaid on üha raskem leida.
- Kinodesse kümneid tuhandeid külastajaid toonud PÖFFi peakorraldaja Tiina Lokk nendib, et rahaliselt on neil raske. Foto: Raul Mee
„Kümme aastat tagasi ei olnud raske leida sponsorit, kes panustaks 100 000 eurot. 25 000 panustajatele pidime sageli ei ütlema, sest ei suutnud kõigile leida õiget partnerluse vormi,“ nendib Lokk.
Praegu on Loki sõnul 25 000 eurot välja käiva sponsori leidmine pidupäev. Ta ütleb, et aastatega on ettevõtjate toetus langenud ning seda sugugi mitte huvi puudumise tõttu.
„See jääb selle taha, et ettevõtjatel pole raha ega juleta seda ka välja anda, sest ei ole teada, mis maks võib järgmiseks tõusta,“ kirjeldas Lokk maksumuudatuste mõju kultuurisündmustele.
Ta ütleb, et ligi 90 000 külastajaga PÖFFil on väga raske.
Filmifestivali ametliku majutuspartneri Nordic Hotell Forumi üks asutajatest Feliks Mägus ütleb, et ka mitmed tema tuttavad ettevõtjad on viimastel aastatel rahastust kultuuri vähendanud. „Toetus antakse, siis peab olema selge, mis on väljund ja tasuvus raha eest, on see rahaline, toodete, teenuste või turunduse kaudu,“ selgitab Mägus.
- Feliks Mägus ja Tiina Lokk
Tiina Lokk tõdes, et ülejäänud Euroopa ettevõtted ei mõtle juba ammu, et filmikunsti toetatakse. Sinna investeeritakse.
„Filmitööstuse ja filmidega kaasneb suur mõju, ka majanduslik. See on nagu Buratino puu, paned ühe sendi sisse, aga saad 3-7 senti vastu,“ ütles Lokk.
Peakorraldaja toob PÖFFi mõju näitena välja, et sündmust kajastati 93 erinevas riigis. Üritus tõi kohale inimesi 72 erinevast riigist. Kokku oli külastajaid üle 88 000.
„Need on märkimisväärsed arvud,“ rääkis Lokk.
Saates rääkisime veel Nordic Hotelli koostööst kultuurisündmustega, PÖFFi ambitsioonidest ja sellest, kui kaua näeb Lokk end veel PÖFFi eesotsas.
Intervjueeris Eget Velleste.
Eesti üks suuremaid festivale tõi tagasi 11 miljonit, toetajate leidmine on üha raskem
Seotud lood
Ettevõtja Siiri Tamm ütleb, et väiksema suurusega ettevõtete toetussummad ei saa olla võrreldavad suurte tegijate omadega, kuid ta julgustab toetamist alustama ka mõnesajast eurost.
Tallink annetab aastas miljoni
Eesti riik kulutab üle kahe protsendi sisemajanduse kogutoodangust kultuurile. Tallinki juht näeb, et suured kultuurikulud on väikses riigis paratamatud ning kultuuri toetamine väärikas.
Praegu üks maailma tahetumaid jazz-pianiste Holger Marjamaa ütleb, et muusikamaailma tippude tippu jõudis ta tänu sponsoritele.
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.