Ettevõtja Siiri Tamm ütleb, et väiksema suurusega ettevõtete toetussummad ei saa olla võrreldavad suurte tegijate omadega, kuid ta julgustab toetamist alustama ka mõnesajast eurost.
- Kohalike sündmuste kõrval on mööblitootja Harviker toetanud ka klassikalise muusika üritusi. Pildil (paremalt) on Harviker omanikud Harry Grünberg, Siiri Tamm ja teist aastat järjest Eestis toimunud Ukraina suurima klassikalise muusika festivali Odessa Classics kunstiline juht Alexey Botvinov. Foto: Erakogu
„Minul oli kultuuri toetamise ees teatav aukartus, et see on midagi erilist, mida teevad erilised inimesed ja suured ettevõtted,“ tunnistab mööblitootmisfirma Harviker üks omanik Tamm saates „Kultuur veab majandust“.
Kohaliku kultuurikorraldaja pöördumisel ilmnes Tammele, et kultuurile saab tõuke anda ka tema ettevõttele sobilike summadega. Praegu ütleb Tamm, et tema juhitud ettevõte Harviker toetab aastas kultuuri ja sporti kokku viiekohalise summaga. Tamme sõnul on kohalike ürituste jaoks suur tugi ka 500 või 1000 eurot.
„Ma julgustan kõiki, et tehke väike samm. Te näete, kui palju te ise vastu saate. Kindlasti on igal ettevõtjal oma valdkonnad, kust ta saab selle hea emotsiooni, ja sealt võikski alustada. Summad olgu ka täpselt enda võimaluste piires,“ rääkis Tamm.
Teine saatekülaline on Viljandi Pärimusmuusika festivali peakorraldaja Ando Kiviberg, kelle sõnutsi sõltub kultuuriprojekti käekäik ja saatus esimestel aastatel suuresti sellest, kui palju suudetakse leida ettevõtjaid, kes sündmust toetaksid.
Kivibergi sõnul on Viljandi Pärimusmuusika festival oma suuruse tõttu suuremalt jaolt vältinud koostööd kohalike ettevõtjatega, sest see võtaks leiva ära teistelt piirkonna kultuurikorraldajatelt.
Saates räägitakse veel, kui palju raha toob folk Vijandisse ja mis pärsib praegu selle arengut. Siiri Tamm jagab nõu nii kultuurisündmuste korraldajatele, aga ka ettevõtjatele, kes toetamist kaaluvad.
Saatejuht on Eget Velleste.
Rapla ettevõtja kultuuri sponsoreerimisest: ka 500 eurot on toeks
Seotud lood
Tallink annetab aastas miljoni
Eesti riik kulutab üle kahe protsendi sisemajanduse kogutoodangust kultuurile. Tallinki juht näeb, et suured kultuurikulud on väikses riigis paratamatud ning kultuuri toetamine väärikas.
Praegu üks maailma tahetumaid jazz-pianiste Holger Marjamaa ütleb, et muusikamaailma tippude tippu jõudis ta tänu sponsoritele.
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.