Vesinikutehnoloogiaettevõte PowerUp Energy juhi Ivar Kruusenbergi sõnul jõuavad novembris Tallinna tänavatele esimesed vesinikutaksod.
- Eestis on seni kolm vesinikuautot, millest kaks on Toyota vesiniklahendusega autot. Foto: Reuters/Scanpix
Uusi vesinikuautosid hakkab pidama Bolt, ütles Kruusenberg Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Samuti peaks aasta lõpuks olema Eestis vähemalt kaks vesinikutanklat, millest ühte hakkab pidama Alexela. Lõpujärgus on ka Utilitase projekt, kus toodetakse vesninikku ja mida riik on 40 miljoni euroga toetanud.
Kruusenberg rääkis, et vesinikutanklates saab autosid täis laadida pea kolme minutiga, ta selgitas ka täpsemalt millised autod tänavatal sõitma hakkavad.
Intervjueeris Hando Sinisalu.
Aasta lõpuks sõidavad pealinna tänavatel vesiniktaksod
Seotud lood
Metroserti vesiniku valdkonnajuht Priit Ilomets ütleb saates ”Energiatund”, et tulevik peab kuuluma rohevesinikule, mis on aga hetkel fossiilkütustest toodetud vesinikust 4-5 korda kallim.
Päikesepark Tallinnas, vesinikutankla, sooja imemine suitsugaasidest ning mõistagi torud. Taastuvenergeetika- ja kommunaalfirma Utilitase investeeringuplaan on sama suur kui mõnel kehvemal aastal välisinvesteeringud Eestisse kokku.
Meil on head eeldused mõistlikule hinnaskaalale jõudva taastuvvesiniku tootmise laiendamiseks olemas ja esimeste pilootprojektide läbiviimine hetkel igati asjakohane, kirjutab Keskkonnainvesteeringute Keskuse ekspert Eva-Ingrid Rõõm.
Igal aastal saab mitukümmend tuleõnnetust alguse hooletust tuletööst. Kõige sagedamini tuleb seda ette ehitusobjektidel ja töökodades – keevitustööde käigus ei märka inimene enda ümber materjali, mis võib kiirelt süttida. Tuletööde tegemisel on teadmatus suur ja nõudeid eiratakse, kuigi paljudele ettevõtetele on koolitus kohustuslik.