Telesaadete tootmine on muutunud pärast koroonat 40–60 protsenti kallimaks, mõnel juhul lausa kahekordseks, kuid eelarvete kogusumma on jäänud samaks, rääkis produktsiooniettevõtte Ruut peaprodutsent Kaupo Karelson.
- Paljusid televaatajate lemmiksaateid tootva produktsiooniettevõtte Ruut peaprodutsent Kaupo Karelson. Foto: Liis Treimann
Tele-show’de tootmise kallidus peitub kallinenud tehnika taga, ütles Karelson Äripäeva raadio hommikuprogrammis. Samuti on läinud väga palju kallimaks tööjõud, märkis ta.
See teeb produtsendi elu keeruliseks, aga see ongi ka produtsendi ülesanne eelarvest kinni pidada, rääkis Karelson ning tõi näiteks, et lahenduseks on intensiivsemad ja efektiivsemad võttepäevad. “Sealt võidame hinnatõusu tagasi, aga seda ei saa lõpmatult teha,” tõdes ta.
Samuti tuli jutuks, et inimesed vaatavad aina rohkem voogedastusplatvormidelt telesaateid ja -sarju ning mismoodi see on teleprodutseerimise käekäiku muutnud. Ka võrdles Karelson sisse ostetud teleformaati ja ise välja mõeldud saateformaati.
Karelson on tuntud telesaadete “Su nägu kõlab tuttavalt”, “Joel Ostrati õhtusöök”, “Maskis laulja” jpt produtsent. Samuti toodab ta telesarja “Papsid”.
Intervjueeris Lauri Leet.
Tuntud telesaadete tegija: tootmine on kallinenud poole võrra, eelarve on jäänud samaks
Seotud lood
Teletööga alustades suutis produtsent Kaupo Karelson oma keevalise iseloomu tõttu nii mõnegi inimese välja vihastada, mistõttu läks tükk aega mööda enne, kui nad soovisid uuesti koos saadet teha.
Produktsioonifirmadest on edukamad dividendivõtjad teletegijad – neist enim võttis möödunud aastal omanikutulu 125 000 eurot Gordon Grupp OÜ omanik Teet Margna.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.