Tallinna uue linnaarhitekti Andro Männi sõnul ei ole linnaplaneerimises autod kõige olulisem punkt, kuid on inimeste jaoks erutav ja radikaliseeruv teema.
- Andro Mänd asub linnaarhitekti ametikohale augustis. Foto: Rauno Volmar/Ekspress Meedia/Scanpix
Autod ei ole saatanast ning neist ei saa mööda vaadata, samas ei saa linnaplaneerimise vaatepunktist autoteid lõpmatult laiendada, rääkis Mänd Äripäeva raadio hommikuprogrammis.
Ta ütles, et kahe äärmuse vahel tuleb leida tasakaal ning tõi näiteks Tallinna vanalinna ja Liivalaia tänava. Vanalinn on praktiliselt autovaba ning Liivalaia tänav on nii autokeskne, et seal jalakäijana ei soovi keegi viibida.
Samuti sõnas Mänd, et just suurte magistraalidega linnades tekib autostumine, kuid suured autotänavad inimsõbralikus linnas pole isegi vajalikud.
Juttu tuli ka ühistranspordi edendamisest, Tallinna peatänava ideest ning teiste omavalitsustega koostööst.
Intervjueeris Laura Saks.
Tallinna linnaarhitekt: autod on olulised, aga sõiduteid ei saa lõpmatult juurde ehitada
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Juunis taasloodud Tallinna linnaarhitekti ametikohale asub augustist Andro Mänd.
Saates tutvustab arhitekt Andro Mänd, mida tähendab valglinnastumine ja milliseid probleeme see endaga kaasa toob.
Ruumiameti koalitsioonilepingusse kirjutamise eest tuleb uut valitsust kiita, killustumisest tuleb lahti saada, kirjutab Eesti Arhitektide Liidu president Andro Mänd.
Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhi asetäitja Oliver Alver teeb isikliku ettevõtte alt kinnisvaraarendajatele projekte, mis saadetakse siis linnaplaneerimise ametisse menetlusse. Kuigi selline kahel toolil istumine pole seadusega keelatud, tekitab see võimaliku huvide konflikti olukorra.
15 aastat kestnud keskpankade rahapoliitika tagajärjel ei ole meil enam vabu kapitaliturge ning kogu globaalne majanduskasv tuleneb võlakoorma suurenemisest, mitte tootlikkuse kasvust. See jätkusuutmatu kasv lõpeb peagi väga suure kollapsiga, kirjutab Soome majandusteadlane Tuomas Malinen.