Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanooliga sõitev laev, milline on laevakütuste tulevik, sellest rääkis Tallinna Sadama juhatuse liige ja äriarenduse juht Rene Pärt Äripäeva raadios.
- Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanooliga sõitev laev. Foto: Tallinna Sadam
Pärt rääkis, et Eco Maestro tarbib taastuvatest energiaallikatest toodetud metanooli. Laev punkerdab Hollandis, kuid otsib ka teisi variante. Eestis praegu sellist kogust rohemetanooli ei ole.
Pärdi sõnul on potentsiaali metanoolil kõvasti. Alternatiivkütustena laevadele on peamiselt laual vesinik, metanool, ammoniaak. Kui rääkida millist kütust mingi laeva tüüp eelistab, siis see pilt on muutumas, ütles ta ja lisas, et survet avaldavad regulatsioonid, mis on viimastel aastatel vastu võetud. Tavakütusel opereerimine muutub järjest kallimaks.
Intervjuus tuleb võimalikest alternatiividest lähemalt juttu ja räägitakse ka kuidas läheb kaubavedu.
Intervjueeris Neeme Korv.
Tallinna Sadam otsib alternatiive: tavakütustel toimimine muutub aina kallimaks
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Euroopa Liit kiitis heaks 15,4 miljoni eurose rahastuse Tallinna ja Helsingi Sadama ühisprojektile sadamate vahel rohekoridori loomiseks.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.