Tallinna Sadam otsib alternatiive: tavakütustel toimimine muutub aina kallimaks
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanooliga sõitev laev, milline on laevakütuste tulevik, sellest rääkis Tallinna Sadama juhatuse liige ja äriarenduse juht Rene Pärt Äripäeva raadios.
Paari päeva eest sildus Muugal esimene rohemetanooliga sõitev laev. Foto: Tallinna Sadam
Pärt rääkis, et Eco Maestro tarbib taastuvatest energiaallikatest toodetud metanooli. Laev punkerdab Hollandis, kuid otsib ka teisi variante. Eestis praegu sellist kogust rohemetanooli ei ole.
Pärdi sõnul on potentsiaali metanoolil kõvasti. Alternatiivkütustena laevadele on peamiselt laual vesinik, metanool, ammoniaak. Kui rääkida millist kütust mingi laeva tüüp eelistab, siis see pilt on muutumas, ütles ta ja lisas, et survet avaldavad regulatsioonid, mis on viimastel aastatel vastu võetud. Tavakütusel opereerimine muutub järjest kallimaks.
Intervjuus tuleb võimalikest alternatiividest lähemalt juttu ja räägitakse ka kuidas läheb kaubavedu.
Intervjueeris Neeme Korv.
Tallinna Sadam otsib alternatiive: tavakütustel toimimine muutub aina kallimaks
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.