Rasked ajad taristuehituses on pannud tee-ehitajad mõtisklema, kas õige on püüda võimalikult suurt hulk hankeid odava hinnaga või tuleks ellujäämise nimel olla konservatiivsem, rääkis taristufirma Trev-2 juht Sven Pertens.
- Taristufirma Trev-2 juht Sven Pertens Foto: Liis Treimann
Taristuettevõtted on dilemma ees, kas võtta sisse suurte mahtude ja agressiivse hinnaga projekte ja toimetada selle pealt või olla natukene konservatiivsem, tõdes Pertens Äripäeva raadio hommikuprogrammis. Rail Baltica hangetest paistab silma Verston, kes on võitnud väga palju teehankeid.
“Aga ma ei räägi ainult Verstonist, vaid ka paljudest teistest ettevõtetest. Võib olla oleme me isegi kohati liiga julgelt käitunud,” tõdes ettevõtja. “Kui hinnavahed hangetel on 20-30 ja rohkem protsenti, siis tekib küsimus, et kas hankemaksumuse on õigesti arvestanud see, kes selle hanke võitis ja teised ei ole osanud õigesti arvutada või on tõde kusagil mujal.”
Pertens tegi juttu ka Rail Balticast ning kas see päriselt päästab taristuehitust ning mis juhtub kümne aasta pärast, kui riik enam maanteedesse ei investeeri.
Intervjueeris Siim Sultson.
Sven Pertens: tee-ehitajad on karmi valiku ees
Seotud lood
Taristuehitusettevõtte TREV-2 Grupi juht Sven Pertens ostis taristufirmas enamusosaluse, mis seni kuulus Prantsusmaa kontsernile Vinci.
Taristuehitaja Verston ja OÜ Järelpinge Inseneribüroo sõlmisid täna juba neljanda Rail Balticu põhitrassi lõigu lepingu, mis maksab 70,8 miljonit eurot.
Rail Baltic Estonia sõlmis täna ettevõtetega Verston ja Järelpinge Inseneribüroo 87,8 miljoni eurosuuruse lepingu, millega nad rajavad 17,2 km pikkuse Rail Baltica põhitrassilõigu Rapla ja Kehtna vallas.
Aastal 2021 oli taristuettevõttes TREV-2 Grupp tööl 400 inimest, nüüd on neid alla 250. Seega viskas juhatuse esimees Sven Pertens õhku küsimuse, kas riik võiks ka nii mõelda.
Rahvusvaheline reitinguagentuur S&P Global Ratings
tõstis Freedom24 kaubamärki omava Freedom Finance Europe Ltd. pikaajalist krediidireitingut B-tasemelt B+-tasemele.