Rail Baltic Estonia sõlmis täna ettevõtetega Verston ja Järelpinge Inseneribüroo 87,8 miljoni eurosuuruse lepingu, millega nad rajavad 17,2 km pikkuse Rail Baltica põhitrassilõigu Rapla ja Kehtna vallas.
Verstoni juht Veiko Veskimäe ja Rail Baltic Estonia juht Anvar Salomets kirjutavad allkirju lepingule. Foto: Rail Baltic Estonia
Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Anvar Salomets ütles teate vahendusel, et täna sõlmitud lepinguga on jõutud veerandini raudtee Eesti osa põhitrassist. „Ühtlasi on tegu ka seni kõige pikema lõiguga, mille osas oleme lepinguni jõudnud,“ lisas ta. Salomets lubas ühtlasi, et juba lähiajal jõutakse järgmiste lepingute sõlmimiseni.
Taristuehitja: nägemus ja kriteeriumid võiksid olla selgemad
Pärast ebaõnnestunud projekteerimislepingu täitmist Pärnumaa trassil otsustas Rail Balticu juhtkond kogemusest õppida ja koondada kõik jõud, et teha järgmine ja seega ka lõplik hange, mille maksumus on Eesti mõistes erakordselt suur.
Praeguse seisuga võib olla Kaja Kallase kõrgeks välisesindajaks saamine tõenäolisem kui Rail Balticu valmimine loodetud kujus ja suuruses aastaks 2030, arutles ajakirjanik Herman Kelomees saates “Globaalne pilk”.
Rail Baltic Estonia vastutab raudteeühenduse ehitamise eest ning täna püsime ehitamise tempos, et 2030. aastaks ühendus valmiks. Nii ehitus kui kõik vajalikud ettevalmistustööd alates hangetest kuni maade omandamiseni käivad, kirjutab Rail Baltic Estonia vastuses Balti riikide riigikontrollide ülevaatele.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.