"E-kaubanduse arengu ja tuleviku" saates võtame vaatluse alla tarbijakäitumise viimaste aastate kriiside taustal ning saatekülalised räägivad sellest, kuidas need muutused on mõjutanud e‑kaubandust.
- Saatejuht Kuldar Kullasepp Maksekeskusest ja tarbimispsühholoog Ivar Soone. Foto: Äripäev
Saatejuht Kuldar Kullasepp Maksekeskusest avab tarbimispsühholoogi Ivar Soonega, millised tegurid suunavad tänapäeva ostjad ekraani taga ja füüsilistes kauplustes.
Saate alguses arutatakse, kuidas pandeemia, sõjad ja majanduslik ebakindlus on mõjutanud tarbijate kindlustunnet ja valikuid. Soone toob esile, et inimesed on muutunud oma ostudes kaalukamaks, eelistades ratsionaalseid otsuseid ja säästmiskäitumist. Samas ei piirdu tarbijakäitumise muutused vaid hinnatundlikkusega – tarbijate käitumist suunavad emotsioonid, kultuurilised eripärad ja kohene rahulduse vajadus, eriti e‑kanalis.
Saates uuritakse, kuidas e‑kaupmehed saavad ostuprotsessi lihtsustamise, tagastamistingimuste ja personaliseerituse kogemuste kaudu klientide usaldust ja lojaalsust võita. „Eesmärk on kiire ja mugav ostukogemus, kus tarbijad saavad kohe rahulduse – see on võtmetegur, mis muudab ka väikesed e‑kaupmehed konkurentsivõimeliseks,“ ütles Soone.
Kuidas mõjutab kriisidest muutunud tarbijakäitumine e‑kaubandust?
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Jaemüük vähenes võrreldes eelneva novembriga ühe protsendi, teatas statistikaamet. "Esimene emotsioon on, et seda oligi arvata. Kaubandus on kukkunud kaks ja pool aastat mahtudes ja koguaeg räägitakse, et varsti-varsti tõmbame nina üles poole," rääkis Eesti Kaupmeeste Liidu tegevjuht Nele Peil.
“Keerukas on Eesti majanduses, kui kogu aeg tehakse maha”
"Kui minu ettevõttes järgneks igale otsusele osakonnajuhtide hirmus madin, et vale otsus, tuleb ümber teha, siis oleks keeruline," märgib saates "Poliitikute töölaud" Lunden Foodi tegevdirektor Ülo Rekkaro, kes kutsub üles vastu võetud otsuseid Eestis vähem maha tegema.
Maksufestival ehk olukord, kus ettevõtted ja inimesed peavad rohkem maksma hakkama, jätkub uuel aastal ja jõuab haripunkti 2026. aastal, rääkis maksuekspert Äripäeva raadio hommikuprogrammis. Ent oodata on ka positiivseid muudatusi.
E-kaubanduse arengu ja tuleviku saates räägime jätkusuutlikust e‑kaubandusest ja sellest, mida firmad saavad ette võtta, et olla keskkonnasõbralikud.
Ettevõtet ostes ja müües sõlmitakse siduv hinnakokkulepe alles üsna lõpus, kui on hinnatud firma väärtus ja tehtud hoolsusaudit ehk due diligence raport. Teinekord võib sellest selguda, et miljoniga kasumis ettevõte on hoopiski miljoniga kahjumis, räägiti saates.