Restorani- ja kohvikupidajate seas hinnatud eritellimusmööbli valmistaja Enima teeb aastaaastalt aina suuremas mahus mööblit ka büroodele, teenindusettevõtetele ja avaliku sektori asutustele, kus vajatakse efektseid ja praktilisi töökohti kontoritöötajatele, vastuvõtulette, koosolekute ning vabaajaruumide sisustust.
- Enima on hinnatud eritellimusmööbli valmistaja. Foto: Enima Trade
Enima modernse sisustusega tehas asub Harjumaal Järvekülas. 2012. aastal asutatud ettevõtte võtmeisikutel on mööbli tootmise valdkonnas mitmekümneaastane kogemus, nad on sisustanud sadu kohvikuid, restorane, baare, kontoreid, kaupluseid ning kodusid.
"Oleme keskendunud lõppkliendi ja kõikide seotud osapoolte huvide esindamisele, olles nii-öelda diplomaat, kes filtreerib välja kõige olulisema, hoiab osapooled infoga kursis ning tagab soovitud tulemuse. Sellega võtame koormust vähemaks tellijalt, ehitajalt, sisearhitektilt, tehnikatarnijalt, IT-süsteemi pakkujalt ja teistelt osapooltelt,” ütlevad Enima juhatuse liikmed Lauri Vilt ja Indrek Reitsak.
Ettevõte ei ole orienteeritud pelgalt ühele materjaliliigile, vaid kombineerib erinevatest materjalidest koosnevaid lahendusi alates puidust, mööbliplaatidest ja kilpmaterjalidest kuni klaasi, metalli, valgustuse ja pehme mööblini. Enima eesmärk on teostada arhitekti nägemus mõistliku eelarvega, pakkuda klientidele välja alternatiive materjalidele ja nägemustele väiksema kuluga.
Millest koosneb eritellimusmööbli hind?
Eritellimusmööbli maksumuse moodustab suures osas tööaeg ning eriliste ja kallite materjalide puhul on muidugi olulise kaaluga ka nende hind. Keskmiselt moodustab materjal eritellimusmööbli maksumusest 30–40%. Töö hind alates projektijuhtimisest, konstrueerimisest, tehniliste lahenduste väljatöötamisest ja hangetest (allhanked ja materjalide hanked) kuni tootmise ja paigalduseni on keskmiselt 60–70%.
Eritellimusmööbli puhul on oluline tootja kogemus ning oskus efektiivselt majandada, planeerida ja hinnata tööaega, kuna see mõjutab kõige rohkem toote lõpphinda. Enima on viimastel aastatel seadnud rõhuasetuse just protsesside ajakohastamisele.
Enima kasutab oma igapäevatöös 3D-modelleerimistarkvara, mille tulemus on oluliselt täpsem paberil kujutatud joonistest ning visuaalidest. "Mööbli joonestamine IMOS 3D programmis annab väga hea tulemuse,” kinnitab Vilt.
"Mudel, kus on kirjas kõik mõõdud, materjalid, sõlmede lahendused ja kinnitused, ennetab võimalikud probleemid, mis võivad teinekord ilmneda alles mööbli kokkupanekul. Hea on ka see, et 3D-mudelist saab tootja, sisearhitekt ja klient igal hetkel näha, kuidas kogu lahendus töötab.”
Samuti näitab 3D-joonestamine sageli uusi võimalikke lahendusi ja tagab näiteks korduvtellimuste puhul oluliselt lühema valmimisprotsessi. Aeg on eritellimusmööbli puhul tavaliselt üks suuremaid kuluartikleid. Enima masinad ja seadmed on seotud IMOS tarkvaraga, mis tähendab, et projekt jookseb tööpinkidesse ja suurem osa tootmisest käib automaatselt.
Kuigi Enima sisekujundaja ja disaineri teenust ei paku, on neil selles vallas häid koostööpartnereid. Kui aga kliendil on juba sisekujundaja olemas või endal selge nägemus soovitud mööblist, aidatakse lahendada kõik tehnilised nüansid – disainer ei pea süvenema kõikidesse detailidesse, sõlmpunkte ise lahti joonistama ning kõiki üksikasju läbi mõtlema ja paberile panema. Enima konstruktorid teevad detailse tehnilise lahenduse ja pakuvad välja erinevad funktsionaalsed alternatiivid. Tugev insenertehniline teadlikkus ja alati toimiva mööbli valmistamise garantii annab koostööpartneritele vajaliku toe.
IMOS Net 3D programmist võiks saada mööblisalongide suur abimees
Programmist on tulemas ka pilvepõhine versioon, mis kujunduslikult öeldes sarnaneb IKEA köögimööbli planeerimise tarkvaraga. Vahe on selles, et IKEA kasutab selleks olemasolevaid kindlate mõõtudega mööblimooduleid, kuid Enima tarkvara loob tooted erilahendusena vastavalt vajadusele.
"IMOS Net on äärmiselt kasulik tööriist sisearhitektidele, aga ka projektimüüjatele, köögisalongide ning vannitoa- ja garderoobimööbli müüjatele. Näiteks kui klient soovib osta müügil olevat valamut, kuid nendib, et pakutav valamukapp võiks olla 10 cm pikem, saab muuta IMOS Net projektis mööbli parajaks, saata tellimuse meile ning meilt läheb erimõõdus mööbel kohe tootmisse. Salong saab klienti rõõmustada, neil on olemas koht, kust lihtsalt, kiiresti ja soodsa hinnaga tellida eritellimusmööblit, selle asemel, et saata klient omal käel otsima mööblivalmistajat. Ja meie saame salongidele olla abiks, kui on vajadus pakkuda eratarbijatele eritellimusmööblit.”
Rootsi mööblibrändi Kinnarps esindaja Eestis
60aastase ajalooga Kinnarps on Rootsi kõige tugevam kontorimööbli tootja, kes on kohalike seas sama tuntud kui Volvo automaailmas või Standard Eestis. Rahvusvahelise ettevõttena on Kinnarps esindatud kõigil Euroopa riikide turgudel ning kaugemalgi. Kinnarps pakub valmistoodangut kontoritesse alates laudadest ja toolidest kuni vaheseinte, helisummutavate paneelide, valgustite ning aksessuaarideni nagu kunstlilled. „Nende sortiment on tõesti lai ning Kinnarps pakub kõike kontoritesse sobivat, välja arvatud erimööbel. Sellepärast meie koostöö nii hästi toimibki,” selgitab Reitsak.
Parima võimaliku kontorilahenduse loob Next Office’i programm
Lisaks toodetele pakub Kinnarps töökeskkonna planeerimise programmi Next Office teenust, mille abil saab hõlpsalt analüüsida kontori olemasolevat keskkonda ning skaleerida vastavalt tulevikuplaanidele edasisi plaane.
Reitsaku sõnul on tegemist põhjalikult analüüsitud tegevuspõhise kontori planeerimistarkvaraga, mis aitab arhitektidel, ettevõtte juhtidel ja töötajatel katta töötegemiseks mõeldud alad väga praktiliselt.
"Tulemus ei ole sisekujundaja loodud lahe kontor, vaid täpne arvutusmudel, kui palju millist mööblit oleks ratsionaalne ruumi paigutada, kui on teada ruumi suurus ja kuju, töötajate arv, nende reaalne kontoris töötamise vajadus ja muud aspektid. See tööriist on paljude aastatega kujundatud, pidevalt täiendatud ning pakub ettevõtetele võimalust luua oma uus kontor analüüsipõhiselt, mitte oletades.”
Next Office’i abil on sisustatud näiteks 4000 töötajaga Deutsche Bahn, seda on kasutanud ka Volvo oma Poola esinduse planeerimisel.
Next Office’i abil on sisustatud näiteks 4000 töötajaga Deutsche Bahn, seda on kasutanud Volvo oma Poola esinduse planeerimisel. Mõttekas on planeerimisprogrammi kasutada alates 50 töötajaga büroo puhul, aga võib ka alates 10 töötajast. Näiteks 300 töötajaga kontori puhul võib reaalne vajadus olla luua ainult 200 töölauda, hoides niimoodi iga kuu kokku üürirahalt tuhandeid eurosid. Kui mõnel Eesti ettevõttel tekkis huvi Next Office’i kasutamise vastu, tuleks võtta ühendust Enimaga, kes korraldab kohtumise Kinnarpsi peakontori Next Office’i ekspertidega. Enima eesmärk on olla professionaalne partner, kellega koostöö käigus leitakse lahendused, mis aitavad kliendi jaoks leida parima lahenduse ning vähendada projekti maksumust. Huvi ja küsimuste korral võtke julgelt ühendust
[email protected]!
Eritellimusmööbel on kättesaadav kõigile!
Et kliendi elu oleks võimalikult mugav, pakub Enima projektijuhtimise teenust, mille üheski etapis ei jäeta klienti hooletusse. Ettevõtte esindaja suhtleb sisearhitektiga, lahendab tehnilised küsimused ja keskendub sellele, et luua toimiv ning kõiki aspekte arvestav võtmed-kätte-lahendus. "Me ei ütle kliendile kunagi, et me ei tegele metalli, klaasi või pehme mööbliga ega paigalda LED-valgusteid,” sõnab ettevõtte juhatuse liige Indrek Reitsak. „Vastupidi – mõtleme koos kliendiga, kuidas tema küsitud lahendus veel paremini ellu viia ning pakume soovitut tõenäoliselt madalama hinnaga, kui ta oskas oodata. Teeme head tööd vastuvõetavas hinnaskaalas, sest meie moto on, et eritellimusmööbel on kättesaadav igaühele.”
Suurim töövõit on rahulolevad kliendid
Koostöös Pille Lausmäe Sisearhitektuuribürooga on Enima valmistanud mööblit mitmele erakordsele objektile nagu ORE Restoran, Tartu Teoloogia Akadeemia Pastoraat ja Tallinna Ettevõtlusameti uus büroo. 2020. aasta alguses valminud Ettevõtlusameti büroo kaks korrust sisustati vastuvõtulettide, eritellimuskappide, garderoobide ja köökidega.
Sisearhitekt Gerly Vaikre hindab koostööd Enimaga väga efektiivseks ja konstruktiivseks: „3D-tootmisjoonistelt on tulevase mööbli välimus ja omadused lihtsasti mõistetavad. Samuti on neilt võimalik kiiresti tuvastada arhitekti ja mööblitootja vahelised ebakõlad, arusaamatused ning lahendada need enne, kui mööbel valmis toodetakse.”
Tallinna Ettevõtlusameti peaspetsialist Eve Peterson tunnustab eelkõige Enimat osavõtliku projektijuhtimise eest, väärtustab nende kaasa mõtlemist ja lahenduste pakkumist piiratud tingimustes, nagu seda on riigihanke protsess.
VAADAKE GALERIID ENIMA TEHTUD TÖÖDEST!
Seotud lood
Kui väljas sajab lund ja päevavalgus kestab vaid hetke, muutub kodukontor meie igapäevaseks keskpunktiks – kohaks, kus töö, loovus ja ka mugavus peavad koos eksisteerima. Hea valgustus, ergonoomiliselt kujundatud ja rahulik töökeskkond aitavad pimedal hooajal säilitada nii töötahet kui ka meelerahu. Ja just sisemine tasakaal on eriti oluline, sest kodus töötavad lapsevanemad teavad hästi: külmade ilmadega algab ka viiruste hooaeg. Lisaks tööülesannetele tuleb sel ajal hoolitseda ka nohuste ja pisut pahurate laste eest, kes on lasteaiast koju kosuma jäetud.