Kui suurem osa inimestest on harjunud oma igapäevaseid rahaasju jaepanganduse ehk niinimetatud igamehepanganduse kaudu ajama, siis üha enam hindavad kliendid personaalsemat kliendisuhet ja mugavust, mida privaatpanganduse teenus pakub.
Privaatpanganduse juuri võib leida juba kaugest antiikajast. Nagu sõna privaatpangandus reedab, on teenus olnud privaatne ja eksklusiivne. Ka tänane pankade pakutav privaatpanganduse teenus on väga personaalne, sest igale kliendile pakutakse täpselt tema soove ja vajadusi arvestavat pangateenust koos isikliku kliendihalduriga.
LHV privaatpanganduse juhi Kaie-Liis Asu sõnul seisneb teenuse suurim väärtus just kliendi ja tema halduri vahelises isiklikus suhtes. „Igal kliendil on erinevad soovid, ideed ja vajadused. Meie ülesanne on neile kaasamõtlevaks vastaspooleks olla ja mõista, milline on ühe või teise kliendi ootus. Üks asi on igapäevaste rahaasjade ajamine, aga veelgi olulisem on pikaajaline usaldussuhe, mis annab kliendile kindlustunde ja väärtustab tema aega. Kogu teenus ja kliendisuhe on üles ehitatud selliselt, et kliendid tunneksid end hoitud ja erilisena,“ selgitab ta.
- Kaie-Liis Asu, LHV privaatpanganduse juht ütleb, et privaatpanganduse teenuse suurim väärtus seisneb just kliendi ja tema halduri vahelises isiklikus suhtes. Foto: LHV
Igapäevaste rahaasjade ajamisel on privaatpanganduse kliendil kohene ligipääs kõikidele pangateenustele ning lisaväärtusena isiklik haldur telefonikõne või e-kirja kaugusel. „Näiteks arvete tasumine, hoo pealt tekkinud soov teha mõni ülekanne, soetada väärtpabereid või lihtsalt küsida ekspertarvamust – selle kõige jaoks on igal privaatpanganduse kliendil oma isiklik haldur, kellele saab helistada või kirjutada oma muude tegemiste kõrvalt. Ja me tegutseme kiiresti, nagu kiirreageerimisrühm,“ ütleb Kaie-Liis naljatlemisi.
Privaatpanganduse kliente ühendab see, et nad on jõudnud oma varade poolest teatud tasemele ning soovivad nüüd, et oma ala professionaalid neid varasid juhiksid ja kasvataksid.
„Investeerimine on olnud algusest peale LHV DNA-s ja meie portfellihalduse teenus klientide hulgas väga kõrgelt hinnatud. Portfellihaldus on varade ja investeeringute juhtimise täisteenus iga kliendi profiili, eripärasid ja soove arvesse võttes. Suhtleme kliendiga, pakume talle erinevaid investeerimisstrateegiaid, koostame vastavalt kliendi riskiisule portfelli ning juhime seda tema eest. Üldiselt ei tule kliendid meie juurde enam suuri riske võtma, vaid riskid on juba eelnevalt võetud, et sellele tasemele jõuda. Meie juures soovitakse kapitali kasvatada pigem mõõduka riskiga,“ kirjeldab LHV privaatpanganduse juht.
Portfellihalduse eesmärk ongi kasvatada kapitali igas majandustsüklis ning tagada hea pikaajaline tootlus. Iga klient saab igakuiselt ülevaate oma investeeringutest koos tulemuste ja turuülevaatega.
Meie kogenud portfellihaldurid juhivad investeeringuid aktiivselt. See tähendab, et riske võetakse siis, kui turud on madalal ja vähendatakse, kui hinnad liiguvad üles. Samas otsitakse alati häid uusi võimalusi ning ollakse valmis neid ära kasutama.
Kaie-Liis Asu
LHV privaatpanganduse juht
Mida kliendid sageli ei tea, on see, et privaatpanganduses võetakse soovi korral hoole alla ka kliendi ettevõtetega seonduv igapäevapangandus, et teha teenus veelgi terviklikumaks ja mugavamaks.
Lisaks saab privaatpanganduse klient Platinum-deebet- või krediitkaardi, millel on turu parim reisikindlustus, kus hüvitise piirmäärad kehtivad iga kindlustatud reisija kohta eraldi. Samuti kuuluvad privaatpanganduse kliendid eksklusiivsesse ringi, kellele tehakse eripakkumisi näiteks tähtajalise hoiuse intressile või teistele pangatoodetele, aga ka, kes saavad unikaalseid pakkumisi või kutseid erisündmustele. Olgu selleks võimalus külastata kuulsa luksuskaupade gigandi LVMH privaathotelle või nautida eelisjärjekordi lennujaamades või restoranides.
- Veuve Clicquot Hôtel du Marc in Reims Prantsusmaal on üks neist privaathotellidest, kus LHV privaatpanganduse kliendil avaneb ainukordne võimalus puhata. Foto: LHV
Kaie-Liis toob välja, et kliendid hindavad ka võimalust omavahel suhelda ja uusi kasulikke kontakte luua. „Väärtustame väga ka sotsiaalset kapitali, mis tähendab, et korraldame privaatpanganduse seltskonnale aeg-ajalt erilisi sündmusi, kus nad saavad soovi korral nii meiega kui ka omavahel mõtteid vahetada.“
LHV privaatpanganduse kliendid on üsna kirju seltskond ning tüüpklienti välja tuua keeruline. „Privaatpanganduses on väga erineva profiili ja vajadustega inimesed. Seal on nii tippjuhte kui -spetsialiste, ettevõtjaid, residente ja mitteresidente ning erineva vanuse ja soo esindajaid. Nad kõik on saavutanud endale väga erinevaid teekondi mööda teatud mugavustaseme ning seepärast on neil ka pangale kindlad ootused ja eelistused. Ma julgustan alati kõiki meiega ühendust võtma, uurima oma võimaluste ja soovide kohta ning jõudma järeldusele, kas privaatpangandus on neile või mitte.“
„Lõppude lõpuks oleme me kõik inimesed ning lisaks sellele, et me oma kliente nende rahaasjade ajamisel hoiame ja toetame, on vahel hea aeg maha võtta ning tehtud töö üle koos rõõmu tunda,“ ütleb ta lõpetuseks.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.