Alates selle aasta algusest on Selveril uudne pikema vaatega hinnakontseptsioon, kus paljud enimostetud tooted on püsivalt soodsa tavahinnaga ehk kuni 20% soodsamad kui teistes kauplustes. Selveri ostudirektor Pille Raaliste räägib tagamaid.
Selveri eesmärk on pakkuda tarbijale kindlustunnet, eriti praeguses olukorras, kus surve rahakotile on suur. Lisaks tahab jaekett kummutada müüdi Selveri kõrgest hinnatasemest.
„Püsivalt hea tavahinna kontseptsiooni mõte on, et igapäevased klientide poolt eelistatud toidu- ja esmatarbetooted on pikema perioodi jooksul Selveri kauplustes saadaval väga mõistliku hinnaga. Klient ei pea jälgima pakkumisi, vaid saab olla kindel, et toode on täna, homme ja ka mõne kuu pärast sama hinnaga,“ selgitab Raaliste.
Toodete hinnad võivad langeda
Ehkki toodete hinnad on juba tavapärasest pea viiendiku võrra soodsamad, siis Raaliste sõnul võib mõne toote hind ühel hetkel veel soodsamaks minna. See oleneb sellest, mis muudatused on turul toimunud ja kas tooraine hind on vahepeal langenud. „Toodete müüke ja hinnataset analüüsitakse jooksvalt. Soovime, et valikus oleksid kliente kõnetavad tooted, mida valitakse igapäevaselt ostukorvi.“
Püsivalt hea tavahinnaga toodete läbimüük on kasvanud
Klientide huvi toodete vastu on suur, läbimüügimahud on tavapärasega võrreldes kohati kasvanud lausa 3-4 korda. Sellest lähtuvalt on ka tarnijad huvitatud hindade fikseerimisest pikemaks perioodiks kui tavapärane kampaania.
Põhirõhk on toiduainetel aga valikus on ka esmatarbetooted. „Neid küll igapäevaselt ei osteta, kuid esmatarbekaubad moodustavad kulutustest märkimisväärse osa,“ räägib Raaliste ja toob näiteks enesehooldustooted, pesukeemia, tualett- ja majapidamispaberid.
Kui üks toode püsivalt soodsa tavahinna valikus muutub, tuleb sinna samaväärne analoog asemele. Raaliste toob näiteks kilepiima, mis on püsivalt hea hinnaga, kuid küsimus on see, mis brändi oma. „Bränd võib muutuda, kuid toode kui selline ei muutu ja jätkab hea hinnaga.“
Raaliste sõnul saavad püsivalt hea tavahinnaga toodete nimistusse vaid parimad tooted, mis klienti kõnetavad ja on varasemalt tihti ostukorvi jõudnud – kõik on A-kategooria ja tuntud kaubamärkide tooted. Ostudirektori sõnul sõltub toodete valik ka hooajast: „Suvisel ajal leiab hea tavahinnaga toodete valikust grilltooteid ja jäätist, jõulude ajal verivorsti ja seaprae.“
Lai valik püsivalt häid tavahindu
Püsivalt hea tavahinnaga tooteid on ligi 700, seejuures 500 toidukauba ning 200 tööstuskauba kategoorias, e-Selveris on esindatud üle 500 püsivalt hea tavahinnaga toote.
Püsivalt hea tavahind on Selveris märgistatud kollase sildi ning vastava riiulirääkijaga, et need oleks klientidele hästi märgatavad. E-Selveris on püsivalt hea tavahinnaga tooted eraldi kategoorias, et oleks mugav vaadata ning ostukorvi lisada.
Igapäevaselt on Selveris ligi 5000 toodet müügil soodsa hinnaga
Raaliste sõnul on soodushinnaga toodete valik lai ja klient saab Selverist mõistliku hinnaga ostukorvi. „Lisaks pikemaks perioodiks fikseeritud toodetele on meil erinevad kampaaniad, kus pakkumised vahelduvad sagedamini. Seega on kliendil võimalik Selverist igal ajahetkel leida erinevaid atraktiivse hinnaga tooteid. Ligi 5000 toote hulgast leiab igaüks oma eelistustele vastava,“ kinnitab Selveri ostudirektor.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.