• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 24.11.95, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Pärnu sai väikesadamate ehituseks raha

Eelmisel aastal alustati valitsuse reservfondist eraldatud 1,4 miljoni krooniga Manilaiu ja Munalaiu sadama ehitust. Möödunud nädalal Pärnus toimunud nõupidamisel taotles Pärnumaa maavalitsus ehituse lõpetamiseks teede- ja sideministeeriumilt 1,5 miljonit krooni. Ministeeriumi asekantsleri Väino Soonikese sõnul leiti võimalus praamisadamate korrashoiuks mõeldud 16 miljoni kroonisest riiklikust investeeringust eraldada kahe Pärnumaa sadama jaoks miljon krooni. Asekantsleri sõnade kohaselt on selle summa eest võimalik jätkata ehitustöid ja lõpetada sadamate kütusehoidlate rajamine.
Pärnu maakonna asemaavanema Heiki Mäe ütlusel tahetakse lõpetada Manilaiu ja Munalaiu sadama ehitus, et edaspidi keskenduda Kihnu sadamale.
Mäe sõnul on riigi-, munitsipaal- ja eraomanduses oleval Kihnu sadamal eelkõige perspektiivi jahiturismi valdkonnas. Möödunud aastal käis Kihnus 223 jahimeest. Pärnut külastas samal ajal 187 jahimeest.
Pärnu sadama väljaehitamiseks telliti projekt ASilt Merin. Merini juhataja Aavo Raigi väitel on poole sajandi pikkuse perspektiiviga sadamakompleksi väljaehitamise maksumus käesoleva aasta hindades 41,5 miljonit krooni. «Kihnul on tegelikult hea sadam, ainult kõik kunagi alustatud ehitused on pooleli jäänud,» kommenteeris Raig sadama praegust olukorda.
Ehitustööd on jaotatud nelja etappi. Esimeses etapis on ette nähtud rekonstrueerida sadama muul, rajada kalasadam ja kütusekai. Samuti tuleks Raigi sõnade kohaselt Kihnu sadama väravas olevasse endisse Saare Kaluri keskusehoonesse või selle vahetusse lähedusse ehitada sadama keskus. Järgmisel etapil tuleks Raigi sõnul hakata rajama jahituristide jaoks külalissadamat. Sellele kuluks tema väitel kolmandik sadamaprojekti maksumusest. «Valdav osa rahast kuluks ikkagi pooleliolevate ehituste taastamiseks,» lisas Raig.
Heiki Mäe ütlusel jääb Kihnu sadam vaatamata jahiturismi perspektiivile ikkagi kahjumiga töötavaks sadamaks. Kogu sadama väljaehitamine on võimalik ainult mitmes etapis ja kauges perspektiivis, lausus ta. Investeeringuid sadama ehitamiseks loodab Pärnu maakonnavalitsus saada Phare programmi kaudu.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele