• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 30.08.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Matkar loobub Volkswagenist

Matkari juhatuse esimees Jüri Kuusk ütles, et firma juhatus tegi Volkswageni tehasele Saksamaal 6. augustil ettepaneku alustada läbirääkimisi maaletooja lepingu lõpetamiseks hiljemalt 6. veebruariks 1997. Matkar tegi sellise ettepaneku, kuna Kuuse sõnul on tehase praegu kehtestatud hindadega võimatu Volkswagenit Eestis müüa.
Kuusk rääkis, et pärast seda, kui ta saatis Volkswageni tehasele ettepaneku hakata pidama läbirääkimisi lepingu lõpetamise üle, on talle kinnitatud, et varsti tulevad uued hinnad ning koostöö võiks jätkuda. Seni tema kinnitusel konkreetseid tegusid pole järgnenud.
Kuusk ütles, et Volkswageni hind on Eestis olenevalt mudelist 20--25 protsenti kõrgem kui lähinaabritel. Audide müügiga Matkaril tema sõnul probleeme pole.
Pärast Matkari saadetud ettepanekut Volkswageni maaletooja lepingu lõpetamiseks teatas tehas tema sõnul lepingu lõpetamisest ka Riias asuvale Auto Rigale ja Vilniuse firmale Eva Auto.
«Lätlased reageerisid nii, et võtsid Volkswageni lipud maha ning tõstsid autod salongist välja,» lisas Kuusk.
Kolme Balti riigi autofirmad olid saatnud juunis Volkswageni tehasele ühise kirja, milles tehti ettepanek kohtuda juhatuste tasemel, et arutada müügihindu Balti piirkonnas. «See polnud ultimaatum,» lausus Jüri Kuusk.
Pärast kirja jõudmist Saksamaale blokeeriti Kuuse kinnitusel kolme Balti maaletooja tegevus. Ta lisas, et tal puudub informatsioon selle kohta, nagu oleks Volkswageni tehas omalt poolt soovinud Matkariga lepingut lõpetada.
Kuuse sõnul ei põhjusta lepingu lõpetamine Volkswageniga Matkarile majanduslikku kahju, sest firma põhikäive tuleb Audide müügist ja autode tehnilisest hooldusest.
Kuusk ütles, et ta ei oska kommenteerida, millal saab Eesti Talleksist Volkswageni esindaja. «Selliste hindadega ei suuda neid autosid siin turul keegi müüa ega kasumit saada,» väitis ta.
Eesti Talleksi juhatuse liige Peeter Värnik ütles, et Eesti Talleks hakkab Volkswagenit müüma alates järgmisest aastast. Ta lisas, et kuna läbirääkimised sakslastega on pooleli, ei saa hetkel koostöö detaile kommenteerida.
Värniku sõnul peaks oktoobris selguma, kellega hakkab Eesti Talleks Volkswageni müümisel Eestis koostööd tegema.
Hyundaid Eestis esindava ja varem Volkswageniga koostöö vastu huvi tundnud ASi Satex-Auto tegevdirektor Tarmo Noot ütles, et Eesti Talleksil ei ole kerge, kuna Volkswagenite edukaks müügiks on vaja piisavalt rahalisi vahendeid ja korralikku meeskonda.
Eesti Talleksi eelmise aasta käive oli 183 miljonit krooni ja kasum üle kolme miljoni krooni, ettevõttel on praegu aga maksuvõlgu 1,2 miljonit krooni.
Matkari Lõuna-Eesti diileri ASi Sigma kommertsdirektor Kalev Telk lausus, et ta ei oska öelda, kuidas käitub edaspidi nende firma. «See on läbirääkimiste küsimus,» kommenteeris ta.
ASi Matkari müügiagendi ASi Perpetum tegevdirektor Ants Illak ütles, et nemad on valmis koostööd tegema kõigiga, olgu see Matkar või tulevikus Eesti Talleks.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele