• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 13.09.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tallinn võistleb Helsingiga kruiisiturismis

Tallinntuuri tegevdirektori Daisy Järva sõnutsi on sadamate vahel juba praegu tihe konkurents Läänemerel sõitvate kruiisi- ehk lühiajalisi puhkusereise tegevate laevade Eesti sadamatesse meelitamiseks ning see tiheneb pidevalt.
«Kui kruiisilaeval on valida, kas minna sisse Helsingi või Tallinna sadamasse, siis loomulikult on parem, kui ta tuleb Tallinnasse,» lausus Järva. «Kuigi on ka palju ühiseid marsruute Helsingile ja Tallinnale, oleme me konkurendid,» lisas ta.
Järva sõnul on kruiisituristide Eestisse meelitamiseks vaja tegeleda tõsiselt turundusega. Samas ei pidanud ta võimatuks sedagi, et tulevikus võiksid ka eestlased ise sõita Pärnusse mitte auto või bussi, vaid laevaga.
Turismifirmade liidu president, reisibüroo Wris tegevdirektor Erki Urva lausus, et Eestil on seniajani õnnestunud suurte kruiisilaevade teenindamises Helsingit edestada.
Praegu moodustavad valdava osa Eestisse tulevatest kruiisituristidest Soome kruiisireisijad. Samas on Eestil perspektiivi võtta vastu ka kaugemalt tulevaid suuri kruiisilaevu, rääkis Urva. Tema sõnul peetakse Läänemerd kruiisiturismis tähtsuselt kolmandaks piirkonnaks Kariibi mere ja Vahemere järel.
«Turist, kes käib linnas paaritunnisel kruiisil, tuleb teinekord sinna kohta juba pikemaks ajaks,» märkis Urva.
Lisaks sellele peab Urva kruiisituristide teenindamist äärmiselt tulusaks reisibüroodele.
Turismifirmade liidu tegevdirektori Leelo Ilbise sõnutsi suurenes eelmisel aastal kruiisituristide osatähtsus märgatavalt, moodustades 65% kõigist sadama läbinud turistidest.
Lisaks Tallinna ja Pärnu sadamale on Ilbise sõnul Eestis võtnud kruiisituriste vastu ka Veere sadam Saaremaal. Võrreldes 1994. aastaga suurenes väikesadamatesse tulnud turistide arv eelmisel aastal 33%.
Järgmisel nädalal Tallinnas peetava turismimessi Tourest 96 raames peetakse seminar Eesti rollist Läänemere kruiisiturismis.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele