• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 01.10.96, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Norras bensiinimüüjad peavad hinnasõda

Selle, mis praegu sünnib Norras, elasid Rootsi ja Taani läbi umbes kümme aastat tagasi ning Soome natuke hiljem. Põhjuseks oli jällegi odava bensiinimüügivõrgu Jet tulek nende riikide bensiiniturule. Jet ei pakkunud terviklikku teenindust, nagu näiteks Esso ja Shell, ning müüs bensiini neist veidi odavamalt. Võitlus kestis mitu aastat ning lõppes sellega, et Jet seadis end turul sisse, müües bensiini 10 ööri odavamalt kui konkurendid.
Nüüd kui Jet läks Norra turule, kordub ajalugu jälle. Firma on tunginud viimasel kahel aastal järjest uutesse kohtadesse ning kasutab põhirelvana hinda. Väljakujunenud Norra bensiiniturul on see täiesti uus olukord ning olemasolevad firmad on väljakutse vastu võtnud ning lasknud oma hinna Jetiga samale tasemel.
Statoil sekkus võitlusse märtsis, andes oma klientidele lubaduse, et nad ei saa ühestki teisest bensiinijaamast odavamat bensiini kui Statoilist. Neist kohtades, kus Jet ja Smart olid alustanud bensiinimüüki, lasi Statoil hinna samale tasemele. Jet vastas sellele veelgi suurema hinnaalandamisega.
Drammenis, kus võitlus on läinud kõige kaugemale, on ühe liitri pliivaba 95 bensiini hind langenud 5,71 kroonile, mis on võrdväärne summaga, mille bensiinifirma peab maksma bensiini- ja käibemaksuna riigikassale. Statoili hinnakirjas on selle bensiiniliitri hind muidu 8,89 krooni. Oslos, kus võitlus pole veel nii terav, maksab bensiin 6,50 krooni liiter.
Statoil, kelle sissetulek bensiinimüügist on umbes võrdne teenindusjaama müügiga, paneb oma strateegias rõhu ilmselt sellele.
Kuid ka seal on tekkinud uus oht, sest suured toidupoed on hakanud ise tegelema bensiinimüügiga ning ka neil on põhiliseks konkurentsirelvaks hind. Näiteks poevõrk ICA on juba asunud kliente meelitama oma bensiinimüügiga.
Eeskuju on võetud ilmselt Suurbritanniast ja Prantsusmaalt, kus suurtel tarbekaubamüügivõrkudel on õnnestunud enda kätta saada umbes veerand bensiini läbimüügist.
See aga tähendab edaspidi järjest suuremat ohtu täisteenindusfirmadele Statoil, Shell jt, kui odava müügivõrguga Jet, Smart ja Preem pikaajalise hinnasõjaga neid kurnavad ning ka toidupoed alustavad oma bensiinimüüki. DI

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele