• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 08.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Mida peaks Tallinnas uued linnavõimud muutma?

Ma arvan esiteks seda, et linnavalitsuse ja volikogu tasemel peaks selgeks tegema, mida ikkagi teeb linlase heaks nüüd ja edaspidi riik, mida linn, mida erasektor ning mida nn kolmas sektor, iga laadi ühiskondlikud liikumised ja vabatahtlikud organisatsioonid. Ühesõnaga tuleks paika panna tööjaotus täna ja perspektiivis, silmas pidades, et volikogu ja linnavalitsus on loodetavasti paigal kolm aastat. Kui eesmärgid selged on, siis tuleks nendest lähtudes hakata privatiseerima, lepinguid sõlmima jne.
Teiseks tuleks nähtavasti üle vaadata linnavalitsuse organisatsioon -- kes millega tegeleb ja millega ei tegele ning kuidas seda tegemist kontrollitakse. Senine süsteem vajab nähtavasti täiendamist või uuendamist.
Kui volikogu kõigega toime ei tule, siis võiks ta kaasata eksperte Tallinnast ja mujalt. Ega kuuskümmend neli pea olema kõikidel aladel targad, aga nad saavad langetada otsuseid, kui variandid ette pakutakse.
Minu kui kesklinna elaniku jaoks on lahendamist vajav küsimus number üks transport. Kui selle korraldamiseks kiiremaid meetmeid tarvitusele ei võeta, on varsti võimatu liigelda.
Kui mingitele transpordiprojektidele võetakse välismaalt odavalt laenu, tuleks see võtta selliselt, et linnakodanik hakkab maksma seda tagasi siis, kui objekt on reaalselt valmis. Kui ma lähen korterisse, ei maksa ma ju enne üüri, kui sisse kolin.
Teine asi on see, et igasuguse paberiasja ajamine peab toimuma tunduvalt kiiremini. Bürokraatia on vaja kaasaegse tehnika ja muude meetmete abil viia sinnamaale, et kodanik saaks oma ametlikud paberid ilma pikema ooteajata korda.
Kolmandaks tuleks igasuguste maksude kehtestamisest ja hindade tõstmisest teavitada inimesi mitu kuud ette. Inimesel peab olema võimalus oma rahaga ette arvestada, et ei tuleks pidevalt ootamatusi.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 09:00
Kolme ettevõtte kogemus Foruse kõnekeskuse teenusega: kuidas koostööpartneri abiga kulusid kokku hoida?
Kõnekeskuse ja klienditoe teenus läbi välise partneri kogub viimastel aastatel populaarsust – see on hea võimalus kokku hoida tööjõukuludelt. Kui teised sarnase teenuse pakkujad vastavad vaid klientide kõnedele, teeb Foruse eriliseks operatiivsus reageerida kiirelt kohapeale patrullekipaaži ja tehnikutega.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele