• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 13.11.96, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kõik kaubad tuleb viia tolliterminaalidesse

Tolliameti tolliinspektuuri juhataja Toomas Udu sõnul tuleb sadamasse saabuvad kaubad kohe deklareerida mõnele tolliprotseduurile, milleks võib tema sõnul olla kauba ajutine ladustamine tolliterminaalis.
Lisaks sellele võib kaubad Udu sõnul deklareerida ka transiidiks või siis impordiks, makstes enne ära vajalikud maksud.
ASi Eesti Merelaevandus juhatuse liige Jaan Kalmus ütles, et jaanuaris kehtima hakkav kord on veidi kahetsusväärne, sest see aeglustab kauba liikumist üle piiri ning tekitab ummikuid, sest kaupu ei jõuta lihtsalt ära vedada.
Ka paljud ekspedeerijad ja vedajad on seisukohal, et uuel aastal kehtima hakkav kord aeglustab kauba liikumist ning põhjustab sadamates pikki järjekordi.
Kalmuse ütlusel ei kujuta ta ette, kuidas oleks võimalik Muuga sadamas kõiki laevaga saabuvaid kaupu läbi tolliterminaalide lasta. «Seal tuleks igal kail eraldi tolliterminaal teha,» lisas ta.
Udu sõnul ei teki aga ummikuid siis, kui maaklerid suudavad kauba kohe ära deklareerida. Kui seni kehtis selline kord vaid autode suhtes, kes piiri ületasid, siis nüüd on sellised reeglid välja töötatud ka laevade jaoks, ütles Udu.
Hiljuti hakkas kehtima rahandusministeeriumi määrus, mille kohaselt tuleb ettevõtjatel tollilaole tasuda tollilao maksu 50 krooni iga deklaratsiooni pealt. Sisuliselt tähendab see, et nii konteineri saabumisel, kui ka väljumisel terminaalist tuleb tasuda 50 krooni.
Kalmuse sõnul on paljud ettevõtjad tolliladudes saanud ebameeldiva üllatuse osaliseks, sest maksude suurused on väga erinevad. Näiteks küsis Muuga tolliladu Kalmuse sõnul Eesti Merelaevanduse käest 200 krooni iga konteineri pealt.
Toomas Udu sõnul on hinnad erinevad seetõttu, et tollilao pidajad on erafirmad, kellele tolliamet on väljastanud litsentsi lao pidamiseks ning kes peavad riigile maksma iga deklaratsiooni pealt 50 krooni. Kuna tegu on eraäriga, kehtestavad nad hinna üle 50 krooni ise, ütles Udu.
Udu sõnul on tolliamet püüdnud situatsiooni lahendada nii, et igas sadamas oleks võimalikult palju tolliladusid, sest siis on ettevõtjatel laiem valik.
Udu ütlusel võib probleeme olla kesklinna sadamaga, kus on ainult üks tolliterminaal ja tolliladu. Tollilao saab kauba valdaja ise valida.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.24, 14:25
Paljudel tööstus- ja laohoonetel jätkuvalt tuleohutusülevaatus tegemata: Forus on ettevõtetele oluliseks partneriks
Suurel osal tuleohutusülevaatuse kohuslastest on jätkuvalt ülevaatus tegemata. Päästeamet on viimasel ajal saatnud ettevõtetele hoiatusteateid. Foruse praktika näitab, et tihti pole ettevõtete juhid ja hoone haldjad kursis, millised tuleohutusnõuded peavad olema täidetud ning mis regulaarsusega tuleb seadmeid kontrollida. Valdavalt on murekohad objektidel sarnased.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele