Konkurentsiameti kontroll ETV reklaami- ja hankelepingutes vastuolusid ei tuvastatud, samuti ei leitud kinnitust väitele, et ETV hoiab reklaamihindu kunstlikult madalal.
Konkurentsiamet tegi ringhäälingu nõukogule ettepaneku töötada välja ettepanekud ringhäälingu seaduse muutmiseks. Praegu võib ETV reklaamimaht olla 5% päevas, mis aga lubab edastada enamuse reklaamist päeva vaadatavamal ajal.
Kuna erakanalid on pidevalt pöördunud konkurentsiameti poole ETV reklaami ebaseaduslikult suurte allahindluste ja sisseostetava toodangu kalli hinna küsimustes, tegi konkurentsiamet ettepaneku kasutada audiitorfirma Ernst & Joung või KPMG teenuseid.
Konkurentsiameti ettepanekul tuleks ETV reklaami ostu-müügi tingimused ja hinnad täpsemalt fikseerida. ETV peaks aga kindlustama reklaamist laekuva raha kasutamise läbipaistvuse ja määratlema reklaamist finantseeritavate saadete ringi, soovitas konkurentsiamet.
Küsimusega, kas riigi toetusel ETV kujundatavad reklaamiaja hinnad vastavad vabaturu konkurentsi tingimustele, pöördus 1996. a 15. oktoobril konkurentsiameti poole AS TV3. 11. novembril laekus konkurentsiametile avaldus ASilt Taska, milles süüdistatakse ETVd konkurentsivabaduse kahjustamises.
Seotud lood
Föderaalreservi kolmapäevane pressikonverents valmistas investoritele üllatuse ning kulla hind sööstis järsult alla. Kas kujunemas on hea ostukoht?