Mazda 1994. aastal esitletud 323-seeria (neljaukseline Familia, kolmeukseline Neo ja viieukseline Forte) sai täiendust veel ühe kolmeukselise mudeliga -- lähinädalatel jõuab ka Eesti turule seeria uustulnuk Mio (Lääne-Euroopas turustatakse uut autot kui 323P). Maailm nägi uut mudelit esmakordselt kuu aega tagasi toimunud Amsterdami autonäitusel.
Mazda 323 Mio konkurentideks peaks kujunema sellised mudelid nagu Opel Astra, Toyota Corolla ja Volkswagen Golf. 4035 mm pikk Mio on mõõtmetelt selles grupis üks väiksemaid, kuid samas uuemale mudelile kohaselt mahukamaid.
Mio mootoriks on kas juba Familialt ja Fortelt tuttav 1,5-liitrine bensiini- või sel kevadel esitletav 2-liitrine uus diiselmootor. Bensiinimootor arendab 65 kW võimsust, diiselmootor on 52kilovatine.
Mio välimus suuri üllatusi ei paku. Esiosa on identne Familiaga, erinevused algavad auto keskosast, kus kere kasvab sedaankere asemel üle VW Golf-tüüpi luukpäraks. Mõõtmetelt on Mio praktiliselt identne Neoga.
Varustustasemeid on kaks -- LX ja GL. GL-ipuhul kuulub juhi turvapadi standardvarustusse, LX-i puhul lisavarustusse. Kaassõitja turvapadi tuleb mõlemal juhul juurde tellida. ABS-pidurid kuuluvad nii LX-il kui GL-il lisavarustusse.
Mio lisandumisega ei kavatse Mazda lõpetada 323-seeria senise väikseima mudeli Neo tootmist.
Lisaks erinevale väljanägemisele (Neo on sportlikum) on autod ka varustuselt erinevad ning uus mudel saab seeria lihtsaimaks ja odavaimaks.
Seotud lood
“Meie naaber on agresiivsem, karta ei tule”
Peaminister Kristen Michal sõnastab 2025. aastaks Eestile kolm eesmärki, mille eest lubab seista: aasta lõpuks on Eesti kaitse hästi kindlustatud, majandus on konkurentsivõimelisem ja bürokraatiavabam ning kasvab, ühiskondlik debatt on lugupidav ja arukas.