Välisministeeriumis val-mistatakse ette Eesti-poolseid seisukohti. Ka poliitilised erakonnad peaks enda jaoks selgeks tegema positsioonid, mida Eesti peaks kaitsma, mis on olulised. Isiklikult arvan, et kindlasti võiksid kõne alla tulla sellised asjad nagu kalastuskvoodid. Transiidiküsimused on meile olulised, ka laevandus üleüldse.
Sotsiaalvaldkonnas aga me vajame selget üleminekuperioodi ja seda me ei saa mingil juhul päevapealt üle võtta. Me lihtsalt ei ole selleks suutelised. Praegugi käivad need vaidlused eesti meremeeste töötasude üle.
Tollitariifide ülevõtmisega kolmandate riikide vastu ei tohiks meil raskusi tekkida. Seda võimalust ma eriti ei näe, et Eesti, kui ta on ELi liige, pakub kolmandatele riikidele lõdvemaid tariife kui EL ise. Muidugi seni, kui me liikmed ei ole, ei näe ma mingit vajadust neid kehtestada.
Loomulikult igal riigil on omad huvid, mida peab kaitsma, nii et see jutt, et kui me mingeid tingimusi hakkame esitama, siis meid aetakse läbirääkimiste laua tagant minema, ei ole tõsiseltvõetav.
Kui me tahame kuskile minna ja mingi perekonnaga liituda, siis me peame kõigepealt arvestama selle pere reegleid. Kui Eesti tahab mingisuguseid eritingimusi endale saada ja arvatavasti ta näiteks põllumajanduse koha pealt seda soovib, siis see on läbirääkimiste küsimus. Iseküsimus, kui palju neid meile antakse ja kui palju meil neid ka hiljem vaja on.
Keskkonna- ja sotsiaalsfääri tingimuste ülevõtmisest tõuseb ainult sügavat kasu, sest need on asjad, mille peale EL kahtlemata oma rahakotirauad avab. Selles pole kahtlust.
Ilmselt on ka mitmeid suuri infrastruktuurialaseid projekte, mida me ise ei suudaks realiseerida ja millele me saame raha.
Esialgu ei ole mõtet tingida, sest meil on Eurroopa Liidust eelkõige saada nii majanduslikku kui ka üldriiklikku julgeolekut. Selles mõttes on meil parasjagu aega, et oma taset tõsta, sest tase ei ole kaugeltki veel niisugune, mis võimaldab meil ülepeakaela sukelduda sellesse üritusse. Eestile tuleb sellest ainult head. Euroopa Liiduga mitteliitumine oleks taandareng.