• OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • OMX Baltic−0,03261,6
  • OMX Riga−0,42865,92
  • OMX Tallinn−0,031 696,8
  • OMX Vilnius0,03986,19
  • S&P 500−1,735 408,42
  • DOW 30−1,0140 345,41
  • Nasdaq −2,5516 690,83
  • FTSE 100−0,738 181,47
  • Nikkei 225−0,7236 391,47
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,9
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0099,85
  • 11.12.97, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Balti meregigandid müügiks

Läti Merelaevanduse kolmandiku aktsiate erastaja valib Läti erastamisagentuur eeldatavasti tuleva aasta märtsis. Sarnaselt Eesti Merelaevanduse erastamisega on lõpp-pakkumisi kaks -- Rootsi Wallenbergide perekonnale ja General Electricule kuuluv Tufton Oceanic Ltd ning Lavinia Corp, mille taga kuulus Kreeka laevandusperekond Laskaridis.
Läti ja Eesti Merelaevanduse erastamist seob ühine ostuhuviline, Nomura International koos ASiga Hansa Investments. Kui Eestis jõudis nende loodud OÜ Arbonale lõppvooru, siis Lätis mitte.
«Täpsustati tingimusi ja pakkumist agentuur meilt ei küsinud,» on Hansa Investmentsi Riia kontori juhataja Ben Wilson napisõnaline.
«See oli agentuuri valik ja ma võin neile vaid kaasa tunda, sest nad tõesti tahtsid seda,» kommenteerib Läti Merelaevanduse president Andris Klavin?. «Võib-olla pole mul õigus, aga finantsinvestori eesmärk on odavalt osta ja kallilt müüa,» jätkab ta. Tema sõnul oli erastamisagentuuri üks tingimus ostjale keeld müüa aktsiaid kolme aasta jooksul ja laevu viie aasta jooksul.
Leedu Merelaevanduse erastamisplaani koostab Coopers & Lybrand, kellega sõlmisime lepingu eelmisel kolmapäeval, räägib Leedu Merelaevanduse tegevpresident Arturas Gedgaudas.
Nelja kuu jooksul peab firma plaani esitama, siis on neli kuud investori leidmiseks, jätkab Gedgaudas.
Plaani Leedus erastamisel osaleda avalikustas eile Hansatee peadirektor Enn Pant. «Miks mitte minna ja proovida,» kommenteerib ta. Esimese sammuna käivad Hansateel Leedu Merelaevandusega ühiste liinide avamise läbirääkimised.
Eesti Merelaevanduse turuväärtuse arvutamisel pakub firma endine tegevjuht Toivo Ninnas suurusjärguks 1,3 mld krooni. Kuigi 70% aktsiate eest maksis ESCO Holding 700 mln krooni, arvestab Ninnas ka investeeringuid ja firma laenukoormust, mis on suurusjärgus 100 miljonit dollarit.
Andris Klavin? peab Läti Merelaevanduse umbes 370 miljoni dollarilist aktsiakapitali turuväärtusest veidi kõrgemaks, sest ettevõte töötas eelmised neli aastat kahjumiga. Oma 72 laevaga firma eduks peab ta uusi tankereid ja unikaalseid külmutuslaevu. Saksa pankadelt sai Läti Merelaevandus ligi 100 mln dollarilise krediidi, millega ehitab kaks uut laeva.
«Koos partneritega kontrollime 56 protsenti Venemaa transiidist,» alustab Gedgaudas Leedu Merelaevanduse turuväärtust hinnates. Turuväärtust pean 200 miljoni dollarilisest aktsiakapitalist mitu korda kõrgemaks, naeratab ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.09.24, 13:47
Solina uue tootmishoone turvalahendus muudab tehase töö sujuvaks ja hoiab kokku aega ning raha
Augusti lõpus hakkas Saue vallas Laagris tööle rahvusvahelise toiduainetööstuse Solina uus 15 000 ruutmeetrine moodne tootmiskompleks. Selleks, et tehase logistika oleks sujuv, kiire ning turvaline, tegi Forus koostöös ettevõttega GoSwift nutika turvalahenduse. Lisaks hoolitseb Forus kogu territooriumi turvalisuse ja nõrkvoolusüsteemide hoolduse eest.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele