Koolituse ja selle valiku puhul on üheks olulisemaks kriteeriumiks tulemus. Tulemust saame mõõta, kui teame, kust me alustasime ehk missugused olid teadmised enne koolitust.
Koolituse tulemuse mõõtmiseks tuleks inimesi testida ka enne seda. Kui mõõta koolitusel osalenu tulemusi enne ja pärast koolitust, on võimalik suhteliselt täpselt mõõta koolituse efektiivsust. Selline mõõtmine on võimalik osade koolituste puhul (arvuti-, keelekoolitus).
Eelnev mõõtmine aitab määratleda täpsemalt ka koolituse eesmärki ja taset. Testimise alusel saame kindlaks määrata, kas inimesel on vaja alg- või edasijõudnu teadmisi, kas ta vajab praktilisi näiteid või teadmiste süstematiseerimist. Tihtipeale võib pärast eeltestimist selguda, et inimestel on paremad teadmised, kui planeeritav koolitus anda suudab.
Seotud lood
Kuidas töötab Tehnopoli tehisarukiirendi, millist tuge idufirmad sealt saavad ja millised ettevõtted on oodatud osalema, sellest räägitakse värskes Äripäeva raadio saates.