Eesti Televisiooni (ETV) reklaamiosakonna juhataja Rivo Saarna ütles, et ringhäälingunõukogu nõustus reedel ETV esitatud reklaami hinnakirjaga ja sellel nädalal algab aktiivne reklaamilepingute sõlmimine.
«Loodame aasta lõpuks saada reklaamist juurde 25--30 miljonit krooni,» lausus Saarna. ETV peadirektori Toomas Lepa hinnangul on puudujääk eelarves 38 miljonit krooni.
ETV reklaamisekundi baashind on vaid mõne krooni võrra kõrgem eratelekanalite baashinnast, reklaami hind tõuseb aga vastavalt saadete vaadatavuse näitajale, nn GRP-sekundile. Kui Aktuaalse Kaamera vaadatavus vastab 15 GRP-le, tuleb sinna müüa reklaami hinnaga 510 krooni sekund. Pooleminutiline reklaamklipp Aktuaalse Kaamera ees maksab nende arvude alusel 15 300 krooni käibemaksuta.
Reklaamiagentuuri Media House tegevdirektor Primo Annus ütles Sõnumilehele, et vaatamata reklaami hinna tõstmisele on temal teada kaks juhtumit, kus ETV on pakkunud klientidele hinnakirjas ettenähtust suuremat soodustust. Kuna ETV programm on tervikuna nõrk, müüb ta reklaami hinnakirjast odavamalt, lisas Annus.
Ringhäälingunõukogu pidi ETV reklaami hinnakirja kinnitama juba reedel, kuid nõukogu liikme Andres Herkeli sõnul tehti dokumenti palju redaktsioonilisi parandusi ja lõplik otsustamine lükati tänasele.
Reklaamiagentuuri Idea AD juht Mark Eikner ütles, et seni pole ükski nende klient kommertstelejaamadega sõlmitud lepinguid ETV kasuks ümber muutnud. «Kliendid pole lihtsalt kavandanud ühtegi kampaaniat riigitelevisioonis, kuid huvi on juba ilmutatud,» lausus Eikner.
ETV juhatuse otsus hakata majandusraskuste tõttu taas reklaami näitama tekitas pahameele eratelekanalite juhtide hulgas, kes jõudsid avalik-õiguslikule televisioonile maksta 8 miljonit krooni reklaamist loobumise tasu aprillis. Eratelekanalite juhid soovivad seda raha tagasi saada, käsitledes seda ettemaksuna. ETV peadirektori Toomas Lepa väitel pole see ettemaks ning ka ringhäälingunõukogu on reklaami mittenäitamise lepingust loobumise tunnistanud õiguspädevaks.
Seotud lood
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (
laen.ee,
smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.