Liidril on oluline roll müügimeeskonna edu tagamisel, eriti firmades, kus hea tulemuse saavutamiseks on vaja pidevalt pingutada aktiivse müügiga.
Juhtimise kontekstis on liidri tüüpi juht see, kelle juures inimesed tahavad meelsasti töötada. Selleks võib olla erinevaid põhjuseid, kuid kindlasti austab selline juht oma inimesi ja soovib neid nende töös aidata.
Firmal, kelle müügimeeskonda juhib tugev liider, on konkurentidest paremad edueeldused, sest neil on väiksem kaadrivoolavus, millest tulenevad väiksemad kulud (värbamine, koolitus, klientide parem teenindamine). Samuti pingutab keskmine töötaja firma heaks rohkem. See kõik aga väljendub otseselt käibes ning kasumis.
Liidriks saamiseks on vaja kõigepealt tahta ja julgeda liider olla. Liider peab oma positsiooni ära teenima: oma oskuste, ettenägelikkuse, visiooni loomise oskuse ja inimlikkusega.
Tippjuhtide silmis võib tugev liider allüksuse eesotsas ka probleeme tekitada. Näiteks võidakse karta liigse tähelepanu suunamist oma osakonnale, mis ei pruugi kaasa aidata firma tasakaalustatud arengule. Särava müügidirektori lahkumisel võivad lahkuda ka teised tugevad töötajad. Niisugused juhtumid pole sagedased.
Miks on liidri olemasolu nii tähtis? Kui olud on rasked ning hiired (kliendid) ei jookse enam magavale kassile (müüjale) suhu, siis on edu eelduseks olukorra tekkimine, milles kogu meeskond pingutab võrreldes lihtsama perioodiga oluliselt rohkem. See eeldab ebameeldivaid asju: rohkem kontakte inimestega, kes meiega rääkida ei taha, rohkem keeldumisi, rohkem müügitunde ja stressi. Paremini kui lihtsalt juht on liidrist juht võimeline inimesi innustama, veenmaks neid regulaarselt tegema ebameeldivaid asju. Pealegi, kui liider ütleb, et see on vajalik meie kõigi jaoks. Ning kui ta on tõepoolest taoline juht, keda soovitakse järgida, siis ei taha inimesed juba oma liidrit alt vedada. Nii leitakse õiged kliendid, osutugu see nii raskeks kui tahes.
Autor: Peep Vain
Seotud lood
Vargused ei ole jätnud puutumata mitte ühtegi kaupluseketti. Kuigi suuremad poed panustavad turvalisusele üha rohkem, kannavad ärid iga aasta varguste tõttu siiski väga suuri kahjusid. Forus annab ühe Eesti suurima turvapartnerina ekspertnõu, kuidas kaitsta paremini oma vara ja kaupluse töötajad saaksid end tunda turvalisemalt.