Telereklaamituru maht on uuringutefirma BMF Gallup Meedia andmeil mullusega võrreldes 29% vähenenud. ETV tulek reklaamiturule ja telesse suunduva reklaami vähenemine on pannud TV1, Kanal 2 ja TV3 kitsikusest väljapääsu otsima. «Kellegagi sõdida pole eesmärk omaette,» ütles töögrupis osalev Kanal 2 turundusnõunik Urmas Truusa. Kampaania eesmärk on tema sõnul propageerida telereklaami kui kõige emotsiooniderikkamat reklaamiliiki, sest seal on hääl ja pilt. «Kui reklaamijad trükiväljaannetelt seepeale telesse üle tulevad, siis ei saa meil selle vastu midagi olla,» rääkis Truusa.
Tartu Ülikooli reklaamiõppejõud Sirli Tarve ütles, et Eesti oludes pärsib väike turumaht reklaamiandja huvi. «Näiteks jookseb kaubamärgi reklaam aasta, ent selleks ei jätku Eestis praegu raha,» selgitas Tarve. «Kui kampaania on eetris vaid kuu, siis ei tee ta meie turumahu juures klipi valmistamise kulusidki tasa.»
Skandinaavia Modern Times Group (MTG) avaldas nädala algul gruppi kuuluvate TV3 kaubamärki kandvate telejaamade turuosad, mille kohaselt on TV3 turuosa Eesti telereklaami turul 54%.
ETV reklaamijuht Rivo Saarna ütles, et kui arvestada telereklaami mahuks 120 mln krooni aastas ja ETV suudab müüa soovitud 20 mln krooni eest reklaami, siis on nende turuosa 15%. Saarna kinnitas samas, et ETV reklaamimüük võib jääda pisut prognoositule alla. «Kõik sõltub detsembrist,» ütles Saarna.
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.