«Sel aastal tuleb 20 mln krooni kokku koos selle 8 miljoniga, mis erakanalid meile maksid,» ütles Saarna.
Järgmiseks aastaks vähendas ETV reklaamitulude laekumise prognoosi 11 miljoni krooni võrra.
Saarna sõnul tuleb varem öeldud 40 miljonit krooni reklaamiraha siiski kokku, kuid seda koos muudest sponsorsuhetest saadavate summadega. Näiteks Highstar toodab meile mitut saadet ja ta saab nende juurde sponsorreklaami müüa, täpsustas Saarna.
ETV rahandusjuht Anneli Viita nentis, et reklaamimüügist saadud summa jäi alla prognoosidele, kuid võttes arvesse telereklaamituru vähenemist oli see maksimum, mis sai teha.
ETV otsustas reklaami taas müüma hakata tänavu mais, kui selgus, et TV1 ei suuda täita kokkulepet maksta avalik-õiguslikule telekanalile reklaami mittenäitamise eest.
Esialgu hinnati telereklaami aastast turgu ligi 200 miljonile kroonile ja prognoositi Eesti TV osaks 31 miljonit krooni. Peagi selgus, et tegelik turg tuleb umbes 120 miljonit krooni ja kõik telekanalid jäävad kahjumisse.
ETV peadirektori kohusetäitja Tiina Kangro ütles, et tema arvates oli reklaami näitamise lõpetamine vale otsus.
Järgmise aasta eelarves on ETV-l omaprogrammi tootmiseks ette nähtud 40% vähem raha kui sel aastal. See ei tähenda siiski, et omatoodangu maht täpselt 40% langeks, ütles Kangro.
Järgmisel eelarveaastal on ETVs rõhk efektiivse majandamise peal ning tulude poolele on planeeritud ka renditulud, rääkis Viita. Ehkki ETV sai hiljuti oma maja omanikuks, pole kinnistusraamatusse veel kannet tehtud ja maja müüki ei hakata arutama enne seda.
ETV vallandatud peadirektor Toomas Lepp nägi maja müügis võimalust teenida ETV-le lisaraha. Raske finantsolukorra tekitas Eesti Televisioonis Lepa sõnade kohaselt omaniku ehk riigi võimetus otsustada, mida ja millise raha eest ta saada tahab, samuti negatiivse lisaeelarve tõttu Eesti Televisioonile andmata jäänud raha.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.