• OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • OMX Baltic−0,45%271,67
  • OMX Riga−0,16%862,52
  • OMX Tallinn−0,44%1 726,94
  • OMX Vilnius0,28%1 066,75
  • S&P 5001,09%5 930,85
  • DOW 301,18%42 840,26
  • Nasdaq 1,03%19 572,6
  • FTSE 100−0,26%8 084,61
  • Nikkei 225−0,29%38 701,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,41
  • 18.04.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sihtrühmani saab märksõnadega

Neti esimene reklaamiklient, Baltic Media Services, valis aasta lõpuni võimaluse reklaamida bänneri märksõnaotsingu vastuseleheküljel. Baltic Media Services?i bänner kuvatakse Neti keskkonnas viie märksõna (meedia, meediavahendus, meediaagentuur, media, reklaam) otsingu tulemusena tekkinud leheküljel.
Sellist reklaamivõimalust pakuvad vaid WWW Wärk ja nüüd ka Neti, kelle puhul on otsing üks tähtsamaid funktsioone. Ilma hea otsimootorita on võimatu operatiivselt ja kontsentreeritult leida vajalikku infot Interneti kümnete miljonite lehekülgede seast.
Reklaamiklientide üleminekut Neti keskkonda esialgu konkurendid ei karda, pigem arvatakse, et reklaamiklientide internetireklaami eelarved kasvavad.
?Mõnes mõttes võiks Neti tulekut reklaamiturule võrrelda ETV naasmisega telereklaami turule, mis ei kõigutanud oluliselt erakanalite liidri, TV3 positsioone,? leiab Delfi meediagrupi juht Matis Metsala.
Neti.ee kasutajate profiil on sarnane interneti kasutajate profiilile nii nagu seda on kirjeldatud BMF arvutikasutaja uuringutes. Otsingumootorite kasutusstatistikat jälgides näeme, et kasutuse tippaeg on tööaeg 9.00?18.00 ning väga madal nädalavahetustel. Netit kasutatakse kõige enam töökohal ja kõige suurem kasutajagrupp on 18-24aastased.
Külastatavust ja päringute arvu ei saa vastandada ega öelda, et üks on olulisem kui teine. Võimalikult suure auditooriumi saavutamiseks on olulisem päringute arv, kuid suur külastatavus tagab omakorda reklaami parema mõjususe. Väikese päringute arvuga kuid suure külastatavusega on tavaliselt ?free e-mail?- sarnased süsteemid.
Võimalikult suure auditooriumi saavutamiseks võiks muidugi valida nii palju märksõnu kui võimalik. Netil on hetkel see võimalus piiratud viie sõnaga ühe tellimuse kohta, kuid see võib muutuda, kui saab selgeks, et seda on liiga palju või liiga vähe. Samas on klientidel võimalik teha mitu tellimust ning valida tänu sellele rohkem märksõnu.
Delfi ja Neti sihtrühmade kattuvus on küllalt suur. Peaks kindlasti arvestama asjaolu, et need kaks keskkonda on oma olemuselt ja vormilt erinevad. Neti on otsingumootor ehk korrastatud internetiviitade kogu. Delfi on aga portaal, mille peaeesmärk on pakkuda hulka erinevaid tooteid/teenuseid, kusjuures tähtsal kohal on toimetatud sisu.
Mida kauem kasutaja ühes või teises keskkonnas viibib, seda kauem näeb ta ka reklaame. Otsingumootirisse sisestatakse otsitav sõna, selle tulemused kuvatakse mõnekümne sekundiga ja hiireklõpsuga esimese kuvatud lingi peal on kasutaja lahkunud keskkonnast. Internetiväravas aga on keskmise sessiooni pikkus tunduvalt pikem.
See on teenus, mida Neti kõige edukamalt ostuada võiks ja Delfi kindlasti ka oma klientidele soovitab. Tark on valida nii palju märksõnu kui võimalik eeldusel, et need seostuvad kõige paremini ja otsesemalt reklaamija poolt pakutavaga. Märksõnu võiks valida lähtuvalt loogikast, milliste sõnade abil otsib tarbija infot.
Eestis ei ole internetikeskkondade osas tehtud põhjalikke kasutajauuringuid. Otsingumootorite ja temaatiliste kataloogide puhul suunatakse sõnum sihtrühmale eelkõige eri teemalehtede kaudu, WWW Wärk ja ka Neti on kasutusele võtnud banneri sidumise otsingusõnaga, et väga täpselt mõjuda vastavast tootest/teenusest huvitatutele.
Kõik sõltub reklaami eesmärgist. Kui soovitakse mõjuda ühele ja samale inimesele võimalikult mitu korda, on mõistlik valida keskkond, kus on suur külastatavus ja väiksem arv kasutajaid. Kui on aga soov võimalikult väikese investeeringuga edastada oma sõnum paljudele inimestele, peaks valima vastupidiste näitajatega keskkonna.
WWW Wärgis ei ole märksõnade arv piiratud. Valida võib kõik sõnad, mis kliendi arvates peaksid tema toote ja/või teenusega seostuma. Mida rohkem sõnu valida, seda kiiremini saab täis ostetud kontaktide hulk. Siin peaks kindlasti jälgima kõige rohkem otsitavaid sõnu, sest väga erialaseid märksõnu eriti palju ei otsita.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.12.24, 16:05
Investeerimine kunsti: muuseumikvaliteet võib maksta vähem kui pool telefoni
Muuseumikvaliteediga kunsti on võimalik osta vähem kui poole iPhone’i eest, leiab investor Riivo Anton. “Ma paneks piiri 500 euro peale– sealt on kindlasti võimalik leida häid teoseid, mille järeltulijad saavad pandimajja viia.”

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele