• OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2251,02%38 415,32
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • OMX Baltic−0,46%269,56
  • OMX Riga0,18%875,39
  • OMX Tallinn−0,57%1 722,97
  • OMX Vilnius−0,24%1 042,44
  • S&P 5000,53%5 948,71
  • DOW 301,06%43 870,35
  • Nasdaq 0,03%18 972,42
  • FTSE 1000,79%8 149,27
  • Nikkei 2251,02%38 415,32
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,13
  • 02.05.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Koolitus muutub töösoorituse keskseks

Väga paljudes organisatsioonides hinnatakse töötajate koolitust kuluks, mille kasu ei osata või ei vaevuta mõõtma. Samuti ei suuda paljud koolitajad tuua välja ja mõõta koolituse kasulikkust organisatsiooni tulemuste parandamisele.
Konkurentsi tihenedes ei saa edukad ja efektiivsed organisatsioonid lubada endale investeeringuid-kulutusi, millest ei tulene kasu organisatsiooni tulemusele. Seetõttu muutub ka koolitus järjest inimeste töösoorituse ja organisatsiooni efektiivsuse parendamisele suunatuks.
Siinkohal sobib hästi Coca-Cola Corporationi koolitusjuhi Karen Corburni näide. Tema poole pöördus IT-juht ja väitis, et nad peavad endale koolitama 400 sertifitseeritud süsteemiinseneri. Küsimusele, kas ja kuivõrd aitab see parandada töösoorituse efektiivsust, jäi IT-juht aga vastuse võlgu. Loomulikult on erinevad sertifikaadid head mõõtmisvahendid, kuid tuleb kindel olla, et see mõõdupuu on sobiv ka konkreetse organisatsiooni eesmärkidega.
Klassikaline koolitus (training) muutub peamiselt töösoorituse parandamise (performance improvement) protsessiks. Sellega seoses muutub ka koolituse roll ettevõttes. Kuna inimressurss on väga oluline, siis saab koolitusest strateegiline tegevus. Tänu koolitustehnoloogiate arengule liigutakse sündmusele orienteeritud koolituselt protsessile ja organisatsioonile orienteeritud koolitusele.
Oluline on ka fokuseerumine inimressursside ja koolituslahenduse asemel sellele, mida inimesed peavad tegema ehk äritulemustele kui tervikule.
Enam ei valita koolituskursusi selle alusel, et teema tundub mõnele töötajale huvitav ja see ei maksa ju ka palju. Järjest enam omandab tähtsust koolitaja ja kliendi vaheline partnerlus ning koolitus ei sõltu enam lahendusest. Koolituspartner on see, kes leiab kliendile sobivaima lahenduse ? kas selleks on koolituskursused, virtuaalõpe, seminarid vmt, sõltub konkreetsest kliendist.
Tähtis funktsioon on tulemuste mõõtmisel. Tulemusi ei mõõdeta ainult teadmiste omandamise tasemel, vaid ka juba lähtuvalt sellest, kas koolitus aitas kaasa ettevõtte äritulemuste parandamisele.
Ärge ostke odavalt vale asja. Kui koolitus ei too kasu töötulemuste parandamiseks, siis ei ole mõtet seda ka veerandi hinna eest osta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele