• OMX Baltic−0,38%272,8
  • OMX Riga−0,52%867,98
  • OMX Tallinn−0,26%1 737,76
  • OMX Vilnius−0,1%1 052,95
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,26%8 205,27
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • OMX Baltic−0,38%272,8
  • OMX Riga−0,52%867,98
  • OMX Tallinn−0,26%1 737,76
  • OMX Vilnius−0,1%1 052,95
  • S&P 500−0,28%5 712,69
  • DOW 30−0,61%41 794,6
  • Nasdaq −0,33%18 179,98
  • FTSE 1000,26%8 205,27
  • Nikkei 2251,11%38 474,9
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%106,87
  • 02.05.00, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Veebidisaini pakkujaid Eestis üle kahesaja

Eestis on 260 firmat või eraisikut, kes pakuvad veebidisaini. Vähemalt nii selgub neti.ee-st, kui võtta lahti kataloog ?Webidisain ja reklaam Internetis?. Samas puudub siinsetes otsingumootorites täiesti kataloog nimega ?Internetiturundus?. Laias laastus võib veebidisainifirmad liigitada kolme kategooriasse:
Veebidisainile orienteeritud firmad. Siia alla kuulub enamik ülalmainitud kataloogis esindatud firmasid. Teenus on küllalt kitsalt piiritletud, hõlmates disaini, lihtsamat programmeerimist, osal juhtudel ka keerukamaid programmeerimistöid. Teenuse kvaliteet on varieeruv, ulatudes ühe koolipoisi ettevõtmistest professionaalsete ja kogemustega firmadeni.
Reklaamiagentuurid. Tavameediale spetsialiseerunud reklaamiagentuurid, kes on oma muudele teenustele lisanud ka veebidisaini, pakkudes kliendile nii tava- kui ka virtuaalset meediat hõlmavaid reklaamistrateegiaid ja -kampaaniaid. Reeglina ei pa-
ku keerukamaid tehnilisi lahendusi, vaid need ostetakse sisse.
Terviklahendusi pakkuvad virtuaalse meedia agentuurid. Need võib omakorda jaotada kaheks ? tehnilistele ja turunduslahendustele orienteeritud teenusepakkujad. Siia kategooriasse kuuluvad firmad pakuvad reeglina kogu e-teenuste spektrit.
Veebikeskkonna loomine on igale firmale teatud mõttes uus äriprojekt, mis nõuab investeeringuid ja millest oodatakse tulevikus nende investeeringute kas otsest või kaudset tasuvust. Iga projekt algab ideest ja selle alusel koostatud äriplaanist, et võimalikult täpselt paika panna ja kirjeldada idee, selle teostamise võimalused ja projekti väärtus firmale ehk tulevane kasu. Analoogselt peab ka veebikeskkonna loomine algama analüüsist ja projektist, et täpselt defineerida firma vajadused, probleemid ja eesmärgid ning nende alusel võimalikult detailselt kirjeldada erinevaid lahendusi ning nendeni jõudmise protsessi.
Te tunnete oma ärivaldkonda. Kuid kas te suudate edukalt rakendada interneti võimalusi oma äri edendamiseks? Selle küsimuse peaks iga firmajuht endale esitama.
Firmal tuleks veebikeskkonna loomisel otsida mitte teostajat, vaid koostööpartnerit, kes suudab lisaks ilusale disainile pakkuda ka omapoolset sisulist analüüsi, genereerida ideid ja pakkuda toimivaid turunduslahendusi. Veebilehekülje edu aluseks on eelkõige sisuline analüüs ja kandev idee, millele on üles ehitatud visuaalselt atraktiivne disain.
Kõik partnerit otsides sõelale jäävad firmad tuleks ka neist kolmest põhimõttest lähtudes läbi kaaluda ja proovile panna ? kas nad suudavad teile tõestada, et nende pakutud lahendus vastab neile põhimõtetele, kas nad suudavad pakkuda ideid ja lahendusi?
Veebifirma leitakse tavaliselt kas tehtud tööde või firma enda kodulehekülje kaudu. Eelkõige peaks endale partnerit otsides tähelepanu pöörama potentsiaalse partneri suutlikkusele pakkuda terviklahendusi: turundusuuringuid ja analüüsi, strateegia loomist ja arendust, vee-
bikeskkonna loomist ning veebikeskkonna arendust ja hooldust.
Valiku saab teha veebifirmade kodulehekülgi ja nende tehtud töid uurides. Kõige olulisemaks tuleks ilmselt pidada firma suutlikkust luua terviklikke kontseptsioone, samuti filosoofiat ning tööpõhimõtteid (kui neid on kirjeldatud). Ka varem tehtud tööd on soovitav kriitilise pilguga üle vaadata, et mitte lasta ennast petta pelgalt ilusast disainist.
Eesmärgiks peaks olema just pikaajalise partneri leidmine, kes interneti võimalusi tundes ja neid efektiivselt kasutada osates suudab koostöös aidata tellijal saavutada talle vajalikke turunduslikke ja ärilisi eesmärke.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.10.24, 14:20
PwC: ESG audiitorit valides vaata kvalifikatsiooni
Audiitoritel tuleb seoses ESG aruannete auditeerimisega palju tööd juurde, mistõttu ei tohiks auditi tegija valimist jätta viimasele minutile.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele