Meediaagentuur planeeris Liptoni reklaami trammidele ja esitas oma kava Unileveri Balti peakontorisse Riias. Unilever Eesti trade marketeer Jana Aleksius ütleb, et meediaagentuur esitas ettevõttele transpordi teekonna, reklaampinna hinnad, sõidukite (trammide) arvu ning nendele andmetele toetudes arvutatakse hinna ja kontaktide arvu suhe. Tulemusena leiti, et trammid on kõige etemad, sest neil on tihe sõidugraafik ja nad liiguvad kesklinna piirkonnas. Bussid ja trollid sõidavad ka äärelinna, mistõttu on neid vähem märgata.
Samas väidab Sõidukireklaami Keskus, et ühte reklaambussi on võimalik panna ka rohkematele ja parimatele liinidele sõitma, mis suurendab selle väärtust.
Meediakanali valikul tuleb arvestada mitmeid tegureid ? kampaania eesmärke, strateegiat, sihtrühma, meediakanali auditooriumit, kontakti hinda, efektiivsust, imagot jmt.
Kui selle tulemusena on trammidel rohkem reklaami kui bussidel või trollidel, siis see lihtsalt on nii. Pealegi, trammide ning busside ja trollide sihtauditooriumid erinevad osaliselt üksteisest.
Kindlasti ei saa öelda, et tramme eelistataks põhjendamatult teistele transpordivahenditele.
Kui vaadelda Soome ja Rootsi meediaturgu, võib täheldada märgatavaid erinevusi võrreldes Eestiga. Nendes riikides valitakse meediakanalid peamiselt efektiivsuse näitajate põhjal, kuid Eestis jälgitakse rohkem trendi. Kõige enam on märgata seda välireklaamis.
Välimeediakanalitest on kampaaniate läbiviimiseks vähem kasutatud reklaami ühissõidukitel, samas tema efektiivsuse näitajad on väga head. Näiteks Tallinki suusareiside reklaam ainult 25 Tallinna bussidel jõudis kahe kuuga 58ni Tallinna elanikkonnast.
Ühissõidukite reklaampinna oskamatu kasutamisega võivad aga kaasneda ebaefektiivsed näitajad.
Mainekujundusreklaamiga välimeedias meenuvad esimesena reklaamid trammidel. Trammil reklaamimise otsuse teeb tavaliselt reklaamiandja juba enne, kui ta meedia-agentuuriga konsulteerib. See on suures osas trendi jälgimine, kus jäetakse efektiivsuse näitajad tagaplaanile.
Reklaamtrammidel on selged küllastumise tunnused, mis vähendab efektiivsust. Tähelepanuta on jäänud muud ühistranspordivahendid, kus reklaam tõmbab suuremat tähelepanu, kuna eristub paremini ümbritsevast. Näiteks Electroluxi reklaambuss jõudis poolteise aastaga 53ni Tallinna elanikkonnast, liikudes vaid kahel liinil.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.