Tarbija hoiak reklaami suhtes muutub üha küünilisemaks. Seega on mõistlik püüda jõuda tarbijani eri viisidel.
Üks võimalus on suhtekorraldus (PR), mis erinevalt paraaduksele koputavast reklaamist hiilib sisse tarbija tagaukse kaudu. Tulemuse võimendamiseks töötavad reklaam ja PR käsikäes.
Ühe definitsiooni järgi on PR meetod, mis suurendab sihtauditooriumi teadlikkust isikust, tootest, teenusest või organisatsioonist meedia vahendusel muude vahenditega, kui seda on tasutud reklaam.
Näiteid PRi teadlikust kasutamisest kohtab ajakirjanduses sageli. ?M.-i stiil on sportlik ? Adidase reklaamitüdrukuna saab ta igal hooajal kõik firma uued mudelid ning võib nendega muretult ringi silgata,? kirjutatakse seltskonnaajakirjas. Jutt käib tüdrukutebändi nägusast sportliku kehaehitusega liidrist ning ööklubitantsijast, kes enda brändikasutusega suunab üsna tõenäoliselt ka mingi osa ajakirja lugejate eelistusi. Teisalt toetavad persooni tuntus, tema sportlik eluviis ja väline ilu kõnealuse spordikauba brändi, võimaldades teda kasutada ka mujal PRi ja reklaami teenistuses.
Sarnaseid näiteid saaks PR-tegevuse abil esile kutsuda teisigi, luues stereotüüpse persooni või kasutades tuntud tegelast, kes armastab muuhulgas Saaremaal toodetud juustu või Karksi õlut ning mainib seda sobivas kohas ja kontekstis.
Tihti on raske klassifitseerida, millega on sellistel juhtudel tegu. Kas teleloos kollavalget turvafirma autot hääletav ja reklaammütsi kandev maailmarändur on reklaam või PR? Vastus on ?nii ja naa?, kuid PRi kasuks. Ilmselt oli teema telele huvitav, kuid tagauksest sisse hiilinud PR-mehed tegid ?asja ära?.
PR-tegevuse kullafondi võib kanda ajalehefotod, kus linnapea ja firmajuht, logodega põlled ees, lõikavad ketaslõikuritega metall-linti läbi.
Reklaami toetavale PRile on marketingitegevuses leidnud koha ka burbooni viski Jim Beam, mis uute võimaluste otsingul on muutnud enda imagot: üksik kauboi on asendatud Jim Beami pruukivate noortega.
Suhtekorraldusfirma Burson-Marsteller eestvõttel käivitub sügisel marketingikampaania, mille käigus tehakse baarides ja pubides kõige stiilsematest jimbeamisõbralikest gruppidest fotod, mis osalevad konkursil. Konkursid ja tuntud osalejatega üritused võivad pakkuda ainet seltskonnaajakirjandusele.
Seotud lood
Kuna ärikinnisvara arendatakse reeglina vaid üürimiseks, on endale A-klassi büroopinna ostmine harvaesinev võimalus, mida edukal ettevõttel tasub väga tõsiselt kaaluda, rõhutab Tallinna südalinnas paikneva
Büroo 31 müügijuht Taavi Reimets ning lisab kogemusele tuginedes, et omanikuna tekib kasu nii kohe kui ka kaugemas tulevikus.