• OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,22%5 961,61
  • DOW 300,64%44 149,02
  • Nasdaq −0,01%18 970,7
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,52
  • OMX Baltic0,12%269,88
  • OMX Riga−0,13%874,27
  • OMX Tallinn0,19%1 726,29
  • OMX Vilnius−0,08%1 041,63
  • S&P 5000,22%5 961,61
  • DOW 300,64%44 149,02
  • Nasdaq −0,01%18 970,7
  • FTSE 1001,38%8 262,08
  • Nikkei 2250,68%38 283,85
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%107,52
  • 09.05.01, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kohtla-Järvel käib bussisõda

Võitlus turuosa eest Kohtla-Järve ja selle ümbruskonna bussiliinidel on tänaseks ületanud igasuguse mõistlikkuse piirid. Ühel pool rindejoont on Kohtla-Järve linnavalitsuse toetatav AS Järve Bussipark, millega on seotud nii Tallinnas, Jõgeval kui ka Järvamaal bussiärisse astunud endine Maapanga juht Arvo Sarapuu ja tema sugulased, teisel pool Ida-Viru maavalitsuse soosinguga arvestavad kohalikud firmad Ekspress Auto L ja VS Angiras.
Linnavalitsus peab linnaosade vahelisi, kuid oma teekonnal Jõhvi linna ja mitut valda läbivaid bussimarsruute linnaliinideks. Maavalitsuse hinnangul on tegu maakonnaliinidega. Sellest tulenevalt peavad nii linnavalitsus kui maavalitsus oma õiguseks valida firmasid, kel on õigus neid liine teenindada.
Praegu käib absurdne raiskamine ? samadel liinidel sõidavad ühe ja sama graafiku järgi mitme firma bussid. Samal ajal oli Järve Bussipargil veel hiljuti raskusi oma liinide katmisega 30% ulatuses ? maavalitsus võttis neilt politsei abiga ära Rootsist saadud humanitaarbussid, mida firma ebaseaduslikult kasutas ja tagastamast keeldus. Paljud inimesed jäid segaduse tõttu hiljaks tööle ja kooli.
Bussisõda sai alguse veebruaris, mil linnale kuuluva 13miljonilise võlakoormaga Järve ATP kogu kinnisvara, üle 40 bussi jm vara müüdi kiirkorras vahetult enne pankrotimenetluse algatamist kõigest 2,5 mln krooni eest nelja-aastase järelmaksuga Järve Bussipargile. Linnavalitsus sõlmis konkursita nendega kiiresti ka sõitjate veo lepingu viieks aastaks. Politsei algatas tehingute uurimiseks kriminaalasja.
Lisaks politseile on nüüd konflikti kaasatud kohus, maksuamet, tööinspektsioon ja ametiühing. Kuna ükski osapool ei soovi järele anda, võib ennustada, et konflikt upub aastaiks kohtuvaidlustesse. Inimestele tähendab see aga pikajalist segadust bussiliikluses.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele