Neid, kes uusi kontakte senise partneriga probleemide lahendamiseks jahivad, on vähemus. Lojaalsus ja partneri vahetamise loomulikkus erineb valdkonniti. Näiteks peavad juhid partneri vahetust raskeimaks veonduses, laonduses, sides ja rahanduses. Kõige kergema südamega öeldakse lahti kindlatest suhetest riigivalitsemises, tervishoius ja hariduses. Keda peavad siis juhid ikkagi partneriteks, mida partnerluseks ning mis saab partnerlussuhte tekkimisel ja hoidmisel määravaks?
Saku Õlletehase ASi juhatuse esimehe Cardo Remmeli sõnul on inimesed sageli seotud partnerlussuhetega ilma, et nad sellest endale aru annaksid. Partnerite vahel toimub omamoodi loomulik koostöö. ?Sedalaadi partnerlussuhete olemasolu partnerid reeglina ei tunneta, kindlasti tunnetatakse aga selle puudumist,? ütleb Remmel. Tema arvates on partnerlussuhted võimalikud vaid inimeste, mitte firmade vahel. ?Inimeste vahel on need suhted, mis arenevad isiklike kontaktide tasemel, firmade puhul on tegemist rohkem koostööga probleemide ja küsimuste lahendamisel,? lisab Remmel. Õlletehase juhi sõnul leiab suurettevõtte juht end harva vastuvõetamatutest partnerlussuhetest, probleemseid suhteid võib tihedamini esineda pigem ettevõtjail.
Partnerlussuhet seob ühine eesmärk, milleni jõudmine peaks olema mõlemale poolele kasulik. Järjest komplekssemaks muutuvas maailmas tuleb enese huvide eest seismiseks kaasata tugevaid liitlasi. q
Hea klient ei ole kuningas või pirtsakas kuningatütar, kes vaid käsib ja karistab, kui tema soove piisavalt kiirelt ei täideta. Hea klient teab, mida ta tahab, väljendades oma eesmärke kindlalt ja selgelt. Hea klient küsib nõu ja räägib asjadest enne probleemide tekkimist. Usaldab ning on ise usaldatav. Hea klient on nõudlik, andes teada, kui pakutu tema ootustele ei vasta, ning julgeb kiita ja sind tuttavatele soovitada, kui ta sinuga rahul on.
Halb klient helistab ja tahab kaupa, konsultatsiooni kohe ? tegelikult oleks pidanud vajalik teave ning seadmed tal juba eile olemas olema. Kõike tahab ta praegu ja hästi palju ning hästi odavalt, jättes täpsustamata, millised on tema tegelikud vajadused. ?Kas see peab tasemel teenindus olema?!? ütleb ta sarkastiliselt, kui kõike ei õnnestu kohe, hästi palju ja hästi odavalt saada.
Hea alluv on täpne ja kohusetundlik. Võid kindel olla, et talle usaldatud asjadega saab ta hästi hakkama. Kui probleem osutub uudseks, liiga raskeks, informeerib ta sind kohe. Ta on suurepärane ideede generaator ning tahtejõuline viima neid ideid ka ellu. Komandeeringus viibides võid olla kindel, et kliendid on hoitud ja rahul.
Halb alluv tegutseb siis, kui sa vaateväljas oled. Alati tuleb kontrollida, kas asjad said ikka tehtud nagu vaja. Oma tegevuses on ta ebakindel ning püüab võimalikult palju probleeme sulle ?delegeerida?. Ta on alati liiga hõivatud, et võtta lisaülesandeid. Särama lööb ta vaid siis, kui saab varem töölt lahkuda või palgakõrgendust.
Hea kolleeg on asjatundlik, mõistev ja toetav. Jagab vajalikku teavet ning ideid, toppimata end tegelikult sinu asjadesse. Lahkarvamuste korral ei suru oma arvamust peale, vaid püüab leida mõlemaid pooli rahuldava lahenduse. Tema sõnadest ja tegudest võib välja lugeda: oleme ühise asja eest väljas.
Halb kolleeg targutab ja nokib pisiasjade kallal. Sageli ehib ta end võõraste sulgedega. Probleemide korral paanitseb ja levitab kuulujutte. Ta on sinuga kui sulavõi, kuid teistelt kuuled kui ebakompetentne, omakasupüüdlik ja kuri inimene sa oled.
Hea tarnija on täpne ja paindlik. Ta teeb enda võimaluste piires kõik selleks, et lubatud asjad õigel ajal õiges kohas oleksid. Kõigist muudatustest ja uuendustest informeerib ta sind kohe. Oma töös lähtub ta põhimõttest: sinu võit on ka minu võit.
Halb tarnija ei hooli tähtaegadest. Kaup saabub, siis, kui sobib tarnijale, mitte siis, kui kaupa vaja on. Ei mingeid läbirääkimisi ega võimalust tarnetähtaegu sulle sobivalt muuta. Edasimüüjad peaksid tema arvates olema rahul juba ainuüksi koostööst temaga. Hea kaubaga sokutab ta kaasa hiigelkoguseid halvasti liikuvat kaupa.
Seotud lood
Telia Digikoristuspäev toimub juba 31. jaanuaril. Meenutame, kuidas viidi sel aastal digikoristust läbi Eesti Kaitseväes, kus IT-süsteemidest ja seadmetest kustutati kokku kümnete terabaitide ulatuses digikeltsa.