Ösel Foodsi juhataja Kuldar Leis rääkis Kiirelt Arenevate Ettevõtete Kongressil, et ettevõte pidas Linnuse Kalja kaubamärki müües silmas uuele märgile avanevaid võimalusi.
Leis kinnitas, et ajakirjandus pani enam-vähem täppi, kui hindas tehingu hinnaks 20 miljonit krooni.
Aura oli end 3-4 kuud tõestanud selleks ajaks, kui müügiotsus sündis. Leisi sõnul tõi müük rahulolu omanikele, enesekindluse, et suudeti müüa väärtusi, millest on huvitatud maailmafirma, mille tulemusena paranes välispartnerite suhtumine.
Linnuse Kali andis üle 50% Öseli müügikäibest, aitas ülejäänud tooteid sortimenti saada, müüs konkurentidest kõrgema hinnaga, oli hea imagoga. Vaatamata sellele otsustati märk maha müüa.
Leisi sõnul tingis müügi kaubamärgi kahanev kandepind, sesoonsus toote tarbimises -erinevus hooajati ligi neli korda, odavate konkureerivate toodete teke ja järjest suurenevad pingutused toote realiseerimiseks. Ettevõte ei näinud kaubamärgis nii suurt perspektiivi kui pakutav ostuhind.
Ostjal, Coca Colal olid kaubamärgi arendamiseks hoopis suuremad võimalused, nt toote levitamine üle maailma.
Eesti turgu iseloomustades ütles Ösel Foodsi juht: 'Eesti on nii väike, et siin ei tasu isegi turu-uuringut teha; mine ise poodi ja sõprade juurde ja küsi, mis nad su kaubamärgist arvavad.' Ta avaldas arvamust, et siinsel turul on tunnetusel on suurem jõud kui finantsarvestusel.
Erinevalt muust maailmast, kus on valitsevaks suurte karastusjoogitootjate tooted, tarbivad eestlased seni veel paljusid erinevaid karastusjooke.
Ösel Foodsis on 85 töötajat.
Seotud lood
Eesti heaolu kasvu takistab vohav bürokraatia, napp ambitsioon ning ohjeldamatult paisunud riigi kulutused – nii arvavad 5. märtsil toimuval majanduskonverentsil
“Tuulelohe lend 2025” esinevad tippjuhid ja ettevõtjad.