Avatavas Lemoni kaubanduskeskuses on üks tiib tühi, sest Hispaania rõivaketi Mango Eetisse toomine osutus siinsetele ärimeestele üle jõu käivaks.
Mango esindajad leidsid müügipinna Lemonis sobiva olevat, aga viimasel hetkel osutus vajaminev investeering liiga suureks, rääkis Lemoni arendaja Arco Vara nõukogu liige Hillar-Peeter Luitsalu. Luitsalu sõnul ulatus Mango Eesti esinduse sisseseadmiseks vajaminev investeering 10 miljoni kroonini.
Kalliks muutis projekti see, et kõik poe käivitamiseks vajaminevad tööd tuli tellida Hispaaniast, sh. mööbel ja selle paigaldus, personali koolitus jms.
Samuti nõudis Mango emafirma lisaks kauba väljaostmisele ka mitmetesse miljonitesse kroonidesse ulatuvat pangagarantiid.
Arco Vara on oma kaubamajas müügipinda pakkunud ka teistele suurtele rahvusvahelistele rõivakettidele, nagu Hennes Mauritz ja Zara.
Luitsalu kinnitas, et igal juhul võetakse rentnikuks mõni väärikas kaubamärk, vaatamata sellele, et suurimad huvilised on alkoholikaupmehed, kes loodavad soodsast aukohast kasu lõigata.
Mango on Hispaania suuruselt teine tekstiilieksportija peakorteriga Barcelonas. Mango kontseptsiooni tugisammasteks on kvaliteetne toode, eristuv disain ja taskukohane hind. Levitamine toimub oma poodides ja frantsiisi kaudu. Poode on kokku üle 600 viiekümnes riigis nii Euroopas, Aafrikas, Aasias kui Lõuna-Ameerkas.
Kõik Mango kauplused asuvad käidavates kohtades kesklinnas. Et kollektsiooni hästi demonstreerida, on nõutav minimaalne müügipind. Kõik kauplused on kujundatud ühtsest stiilist lähtuvalt, et luua klientidele meeldiv ostukeskkond.
Möödunud aasta sisse jäid uute kaupluste avamised Sevillas, Londonis, Viinis ja Pariisis.
Seotud lood
Hiljuti miljonäristaatusesse jõudnud investor Rahakratt hoolimata finantsvabadusest priiskama ei kuku – luksusautode kollektsiooni omamise asemel sõidab ta ringi rendiautoga ning seetõttu pole ta ka eriti kursis palju furoori tekitanud automaksuga.