Ettevõtted, kelle tegevuse keskmeks on kliendi rahulolu, on teadvustanud endale olulise vajadusena tunda klienti ja teada tema ootusi. Selle väljaselgitamiseks korraldatakse turu-uuringuid, küsitlusi, postitatakse teenuste tagasisideankeete. Põhjalikult uuritakse konkurentide tegevust, väliskeskkonda.
Tuntud reegel ? kui klient on rahul, läheb ka ettevõttel hästi ? võib osutuda poolikuks tõeks, kui firma ei pea oluliseks regulaarselt monitoorida ettevõtte sisekeskkonda ja saada teada töötajate rahulolu tööga ja ettevõtte käekäiguga.
Radiolinja on viinud kahel järjestikusel aastal läbi töörahulolu-uuringu koostöös Fontes Konsultatsioonidega. Uuringute eesmärgiks on mõõta töötajate rahulolu ning anda ülevaade firma peamistest tugevustest ja kitsaskohtadest, töötajate soovidest ja ettepanekutest töökliima parandamiseks.
Ettevõttes regulaarselt läbi viidud töörahulolu-uuringud, nende analüüs ja selle põhjal koostatud tegevusplaan on abiks igapäevasel juhtimisel. Uuringu tulemusel saavad kaardistatud firma sisemised protsessid ja nende valdkondade kitsaskohad, millele tuleks rohkem tähelepanu pöörata.
Töörahulolu-uuringu edukaks läbiviimiseks on kaks peamist eeldust. Need on juhtkonna ja töötajate maksimaalne kaasatus.
Juhtkonnapoolne huvi ? saada teada organisatsiooni sisemine ?temperatuur? ? annab tõestust paindlikust ja töötajat väärtustavast juhtimisstiilist.
Investeerida professionaalselt läbi viidavasse töörahulolu-uuringusse.
Viia töörahulolu-uuringuid läbi regulaarselt, et nende tulemused aastate lõikes oleksid võrreldavad.
Huvi tulemuste vastu ja nende analüüs.
Koostada tegevusplaan järgnevaks perioodiks.
Viia organisatsioonis läbi võimalikke muudatusi vastavalt töörahulolule.
Analüüsida läbi viidud muudatuste efektiivsust ja igapäevatöös neid arvesse võtta.
Maksimaalne personali kaasamine töörahulolu-uuringu läbiviimisse annab objektiivse ülevaate erinevate osakondade, üksuste ja ettevõtte kui terviku tegevusest, selles valitsevast õhkkonnast. Hinnangud väidetele annavad küll pildi erinevatest küsitletud valdkondadest, kuid raami saab see pilt tihti tänu vastajate poolt vabas vormis antud kommentaaridele.
Tajuda oma vastuste ja kommentaaride olulisust tervikpildi moodustamisel.
Mõista töörahulolu-uuringu vajalikkust ja olulisust igapäevategevuste parendamiseks.
Olla oma vastustes ja hinnangutes konstruktiivne, mitte kritiseeriv, pakkuda lahendusi.
Tagasiside andmine uuringu tulemustest peab toimuma kiiresti, kõigile vastanute gruppidele lühikese aja jooksul. Tulemustest teavitamisel tuleb püstitada ka tegevusplaan järgnevaks perioodiks.
Seotud lood
Turvalisse ja jätkusuutlikku ühiskonda panustav Forus on igapäevaselt abiks paljudele kaubanduskeskustele. Teiste hulgas Viru Keskusele, mis on Eesti külastatuim ostu- ja meelelahutuskeskus. Forus hoolitseb juba enam kui kümme aastat kõikide tehnosüsteemide eest, teeb elektritöid ning hooldust. Lisaks on aidanud LEED-sertifitseerimisel ja üüripindade ümberehitustöödel.