• OMX Baltic0,12%292,53
  • OMX Riga−0,49%885,3
  • OMX Tallinn0,31%1 863,98
  • OMX Vilnius−0,34%1 136,95
  • S&P 500−1,39%5 521,52
  • DOW 30−1,3%40 813,57
  • Nasdaq −1,96%17 303,01
  • FTSE 1000,02%8 542,56
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • OMX Baltic0,12%292,53
  • OMX Riga−0,49%885,3
  • OMX Tallinn0,31%1 863,98
  • OMX Vilnius−0,34%1 136,95
  • S&P 500−1,39%5 521,52
  • DOW 30−1,3%40 813,57
  • Nasdaq −1,96%17 303,01
  • FTSE 1000,02%8 542,56
  • Nikkei 2250,72%37 053,1
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,92
  • GBP/EUR0,00%1,19
  • EUR/RUB0,00%93,49
  • 01.03.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tahad turul olla ? tee iga nädal uus toode

Näiteks Tallinna Piimatööstuse turundusplaan näeb ette, et sel aastal tuleb teha vähemalt 20 uudistoodet ehk üle nädala midagi uut tehasest välja saata. Enam-vähem samad sihid on ka Põlva Piimal.
Selveri ostujuhi Anu Kudeviita sõnul tegelevad suuremad toidutootjad tõesti väga aktiivselt tootearendusega ja just praegu on mitmed piimatööstused tulnud välja uute toodetega. Eelmisel aastal laekus Selveri ostujuhtidele kuni 150 uue toote pakkumist kuus, mis ei tähenda aga, et kõik need uued tooted ka letile jõuavad, sest toode peab läbima ka kaupluseketi sortimendinõukogu.
Samas ei tee Selveri kett oma sortimendis muudatusi enam nii tihti kui varem, vaid tootenimistut muudetakse neli korda aastas. ?Tarbija peab meeldima hakanud toodet ikka mõnda aega saama osta, enne kui uus asi peale tuleb,? ütleb Kudeviita.
Kui varem tõid töösturid kotiga välismaa reisidelt huvitavaid tooteid kaasa ja kohapeal mõeldi välja, kuidas midagi sarnast siin teha, siis nüüd saadakse suur osa retsepte ühiste hankijate käest.
Põlva Piima juhi Aivar Häelmi sõnul käib võistlus selle peale, kes tööstustest saab esimesena uue tootega kaupluse sortimendinõukogusse. ?Konkurents on nii hullumeelne ilmselt sellepärast, et juba lähitulevikus võivad kauplused välja valida 1?2 tööstust, kelle käest nad saavad kogu sortimendi ja loomulikult valitakse see tööstus, kellel on pakkuda kõige pikem toodete nimekiri,? sõnab Häelm.
Tallinna Piimatööstuse juhi Neeme Jõgi sõnul on olukord skisofreeniline ? kaupluste riiulimeetrid on loetud ning samal ajal käib konkurentide vahel üksteise ületrumpamine. ?Asja teeb keeruliseks see, et paljudel kauplustel toimub sortimendinõukogu vaid korra kuus ja halvemal juhul pead sa ootama terve kuu, enne kui uue tootega poodi pääsed,? sõnab Jõgi.
Avalik saladus kaubandusringkondades on, et tootja peab kaupmehele iga toote pealt teatud summa, näiteks 1500 krooni maksma, et tema toote sobivust kaupluse sortimendinõukogu üldse arutaks. Ning alati ei pruugi toode hoolimata ?käsirahast? sortimendinõukogust läbi minna ja kaupluse letile jõuda.
Jõgi sõnul on isegi kaupmehed teinekord imestunud, miks tööstused nii tihti uusi tooteid pakuvad.
?Teoorias peaks igal tootel olema elutsükkel, mille jooksul toode teenib tagasi selle juurutamisega seotud kulud, kuid praegu tuleb nii kiiresti uusi asju peale, et toode ei jõuagi kasumit tagasi teenida, kui juba tuleb ta tootmisest maha võtta,? räägib Jõgi.

Seotud lood

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele