Enim uuendusi võib leida Tallinna Kaubamajas. ?Uue kaubamärgina on naistele müügil Saksa rõivakontserni Gerry Weber moekas märk Taifun, uudiseks on ka kvaliteetsed ja väljapeetud Itaalia kudumid kaubamärgilt Gloria for Me,? rääkis Naistemaailma peaostujuht Kaie Kaas.
Eesti tootjatest on Kaubamaja Naistemaailm alustanud koostööd Sangariga, kes valmistab hea hinna ja kvaliteedi suhtega naiste vaba aja rõivaid, lisaks on Tallinna Moemaja välja tulnud nooruslikuma ja odavama vaba aja märgiga Sisters.
Kaubamaja viiendal korrusel debüteerib Eesti noorte moekunstnike loodud kaubamärk Hula.
Lisaks rõivastele on alates sügisest Naistemaailma koondatud ka kotid ning jalanõud. Märtsis lisanduvad väljapanekusse kotid Prantsusmaa kaubamärgilt Enzari ja Itaalia märkidelt Lei de Lancetti ja Dolce Vita.
Ka esimesed kevadjalatsite kollektsioonid on müügile jõudnud, seda nii varem tuntud märkidelt, nagu Caparrini, Enrico Lugani, Peter Kaiser ja Högl, kui ka uutelt Itaalia kaubamärkidelt Fiorangelo, Mano, Migliorini ja Fiordiluna.
Meestekaubad koondati Kaubamajas eelmisel hooajal ühte osakonda, mis kannab Meestemaailma nime. Meestemaailma peaostujuhi Kaja Milderi sõnul oskab klient mugavust hinnata.
Suur osa meeste kevadkollektsioone on samuti juba kohal, ent ka meestekaupade väljapanek täieneb igal nädalal. ?Kollektsioone sisse ostes ei mõtle me enam ammu eapiiridele, nii ei saa me rääkida kollektsioonist noorele või eakamale mehele, küsimus on stiilis, mida üks või teine meie hulgast eelistab,? selgitab Milder kauba valiku põhimõtteid.
Kindel ostjaskond on Milderi sõnul välja kujunenud klassikalisele mehele suunatud elustiilimärkidel Pierre Cardin ja Baltman. ?Sügisel alustasime uue tooterühmana Pierre Cardini teksade müüki ning nüüd, kevadel, laiendasime oma valikut veelgi,? lisas ta.
Märtsis saabub Kaubamajja müügile populaarse, peamiselt vaba aja pükste müügile keskendunud märk Dockers.
Kaubamaja sisseostjate kartused, et suure osa Euroopa üleminek eurole võib põhjustada hinnatõusu, ei ole tõeks osutunud. Hinnad on jäänud endisele tasemele, mõnes kaubagrupis ka langenud. Ka Stockmanni hinnatasemele ei ole euro mõju avaldanud, sest kaupa ostetakse sisse eri valuutades.
Stockmann on valdavalt kindlaks jäänud tuntud ja hästi sissetöötatud kaubamärkidele. Suuremad uuendused jäid sügisesse, rääkis Stockmanni direktor Maisa Romanainen. Nii lisandus sügisel Stockmanni sortimenti Itaalia naisterõivaste kaubamärk Marella, Hugo Bossi naistekollektsioon ja kaubamärk Iceberg Jeans, üheks värskemaks meestemärgiks on Cottonfield.
Stockmanni tuuakse uut kevad-suvekaupa juurde juunini. Romanaineni sõnul on möödas ajad, kui rõivafirmad tootsid vaid ühe kevad- ja ühe sügiskollektsiooni, tänapäeval uuenevad kollektsioonid keskmiselt 4?6 korda aastas.
Sokose kaubavalikus on uuena saadaval Klementi kevadkollektsioon, laienenud on Rilsi märki kandvate esemete sortiment. Sokose kaubamaja juhataja Riina Uska sõnul on Rils Eesti tarbijale väga sobivaks osutunud. Täienenud on ka NafNafi kollektsioon.
Kolm nimetatud kaubamaja on ulatuslikust Dieseli kollektsioonist teinud oma valiku, mis valdavas osas ei kattu.
Seotud lood
Hiljuti miljonäristaatusesse jõudnud investor Rahakratt hoolimata finantsvabadusest priiskama ei kuku – luksusautode kollektsiooni omamise asemel sõidab ta ringi rendiautoga ning seetõttu pole ta ka eriti kursis palju furoori tekitanud automaksuga.