• OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,02%38 806,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,59
  • OMX Baltic0,26%290,9
  • OMX Riga−0,29%865,55
  • OMX Tallinn0,44%1 830,18
  • OMX Vilnius0,31%1 139,55
  • S&P 5000,72%6 037,88
  • DOW 300,3%44 556,04
  • Nasdaq 1,35%19 654,02
  • FTSE 100−0,15%8 570,77
  • Nikkei 2250,02%38 806,47
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,96
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,59
  • 27.03.02, 16:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ettevõtja eurofoorum: ELiga ühinemisel transiit suureneb

ELiga ühinemisel suurenevad konteinerveod, transiit läänest itta ja idast läände, mingil määral suurenevad ka autoveod Via Baltica kaudu, rääkis Tallinna Sadama nõukogu liige Tõnis Segerkrantz Ettevõtja eurofoorumil.
Oluliseks teguriks on, et Eesti on lähim Euroopa majandusruumis asuv punkt, kust saab toimuda kaubavahetus Venemaaga. Võrreldes teise kaubateega Helsingi-Peterburg, on Eesti hinnatase Soomest odavam. Ka Eesti infotehnoloogiline tase areneb Euroopa Liiduga ühinemise ajaks Soomega konkurentsivõimeliseks, ennustas Segerkrantz.
Peamiseks probleemiks pidas Segekrantz, et piiriületus Eesti ja Venemaa vahel on nõrgal tasemel. Maanteetransport on võrreldes Soome halvasti arenenud, maantee tollipunktid lähevad umbe. Selle lahendamiseks oleks vaja tuua Eestisse EL toetust, et välja ehitada piirijaamad.
Põhja-Lõuna transiidis on probleem Poola piiril, sest rööpavahe on Eestist erinev.
Vaja oleks investeerida teede- ja raudteevõrku.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 04.02.25, 15:24
Rahakratt: varem sõitsin roikaga, mis pidevalt lagunes, kuid enam mitte
Hiljuti miljonäristaatusesse jõudnud investor Rahakratt hoolimata finantsvabadusest priiskama ei kuku – luksusautode kollektsiooni omamise asemel sõidab ta ringi rendiautoga ning seetõttu pole ta ka eriti kursis palju furoori tekitanud automaksuga.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele