• OMX Baltic−0,11%269,94
  • OMX Riga0,14%878,39
  • OMX Tallinn−0,24%1 725,05
  • OMX Vilnius0,07%1 044,9
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 1000,32%8 110,56
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,31
  • OMX Baltic−0,11%269,94
  • OMX Riga0,14%878,39
  • OMX Tallinn−0,24%1 725,05
  • OMX Vilnius0,07%1 044,9
  • S&P 5000,00%5 917,11
  • DOW 300,32%43 408,47
  • Nasdaq −0,11%18 966,14
  • FTSE 1000,32%8 110,56
  • Nikkei 225−0,85%38 026,17
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%106,31
  • 22.10.02, 01:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Telereklaami maht 10 väiksem

Kolm kuud tagasi lõpetas Eesti Televisioon (ETV) reklaami edastamise. Eelnevalt arutleti palju selle üle, mis kaasneb ühe olulise meediakanali lahkumisega reklaamiturult.
Prognoositi suuremat või väiksemat teleturu mahu langust ja spekuleeriti turundajate edasise käitumise üle ? kuidas jaotatakse seni ETVs olnud reklaamiraha teiste kanalite vahel, kui suurel määral suunavad turundajad raha alternatiivsetesse kanalitesse.
Konkureerivatele meediakanalitele oli ETV lahkumine reklaamiturult kahtlemata kauaoodatud ja hea uudis ? üks suure auditooriumiga meediakanal on nüüd vähem turundajate rahakoti pärast konkureerimas.
Reklaamijate jaoks tähendas see aga paratamatult valikuvõimaluste vähenemist ja vajadust oma meediastrateegiad ümber mõelda. Viimasel aastal jõudsid ETV kaudu televaatajateni keskmiselt 11 kõigist eetris olnud reklaamisekunditest. Viimastel kuudel enne reklaami kaotamist, mais ja juunis, oli ETV osa eriti kõrge, ulatudes 14ni mais ja 18ni juunis.
Suurte telesündmuste, Eurovisiooni ja Jalgpalli MMi kõrval võis oma panuse sellesse kasvu anda ka turundajate soov kasutada ära viimased võimalused selle kanali kaudu oma turundussõnumite edastamiseks.
Reklaami kaotamisele järgnenud kolmel kuul, juulist septembrini, on telereklaami maht langenud. Ehkki suvekuud pole traditsiooniliselt head telekuud, on reklaami maht sekundites olnud 11 väiksem kui mullu samal perioodil. Seega on telereklaami mahuline vähenemine olnud samas suurusjärgus ETV poolt varem näidatud reklaami mahuga.
Telereklaami mahu languse põhjuseks võib pidada lisaks ETV kui reklaamikanali kadumisele kindlasti ka kanalite reklaamihinna tõusu. Valikuvõimaluste vähenemine turundajate vaatekohast on allesjäänud kanalitele andnud võimaluse tõsta hindu selliselt, et rahaliselt on telereklaami maht kolmandas kvartalis võrreldes aasta varasemaga isegi mõne protsendi võrra kasvanud. Samal ajal see, et turundajad on uued hinnad vastu võtnud, peegeldab veendumust, et ka kõrgemal hinnatasemel on televisioon endiselt atraktiivne reklaamikanal.
Reklaamiturul konkureerima jäänud kanalitest on TV3e paigutatud reklaamirahad olnud üsna stabiilsed. Kiiremini on kasvanud reklaami mahud seni väiksema osakaaluga Kanal2s.
Ajakirjadesse suunatud reklaami eelarved kasvasid kolmandas kvartalis võrreldes aastatagusega 16 võrra. Telereklaamist kiiremini kasvas ka välireklaam, mille rahaline maht oli kolmandas kvartalis 12 suurem aasta varasemast. Need kanalid on oma suhtelist atraktiivsust võrreldes telereklaamiga kasvatanud, ehkki osakaalult kogu reklaamiturul on nad oluliselt väiksemad.
Samal ajal on telest aeglasemalt kasvanud reklaam ajalehtedes ja raadios. Kui ajalehtedes on reklaami rahaline maht enam-vähem sama kui aasta tagasi, siis raadioreklaami on panustatud 9 võrra vähem raha kui aasta tagasi.
Autor: Esta Kaal

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 20.11.24, 15:42
Sergei Astafjev ja Aleksandr Kostin: anname noortele sportlastele võimaluse treenida ja mängida kõrgemal tasemel
Aleksandr Kostin ja Sergei Astafjev, Placet Group OÜ (laen.ee, smsraha.ee) asutajad, on võtnud endale sihiks arendada ja edendada Eesti jalgpalli ja futsali ehk saalijalgpalli nii Tallinnas kui ka Ida-Virumaal. Nende juhitav MTÜ PG Sport on tuntud oma pühendumuse ja panuse poolest Eesti spordi edendamises, pakkudes uusi võimalusi noortele talentidele ja aidates kaasa spordi kultuuri arengule.

Äripäeva TOPid

Ehitusettevõtete TOP 100: üks turutsükkel sai läbi, järgmisel on uued reeglid
TOP
  • 21.11.24, 12:00
Ehitusettevõtete TOP 100: üks turutsükkel sai läbi, järgmisel on uued reeglid
Lisatud 100 edukaima ehitusettevõtte edetabel.
Äripäeva Ida-Virumaa TOPi võitnud Polven Foods tehase- ja müügiosakonna juhti Tomas Kivestut õnnitleb majandus- ja tööstusminister Erkki Keldo.
TOP
  • 17.11.24, 15:00
Ida-Viru edukaima ettevõtte magus äri: kondenspiima tootja sihib ekspordi kasvu
Lisatud Ida-Virumaa TOP
Äripäeva Raplamaa TOPi võitnud Kohila Vineer juhatuse liikmed Andres Laht ja Anna-Maria Maksin.
TOP
  • 16.11.24, 15:15
Raplamaa edukaim: teeme praegu Eestis ainult hädavajalikke investeeringuid
Lisatud Raplamaa TOP
Tanki tegevjuhid Joel Volkov ja Marge Kari.
TOP
  • 14.11.24, 18:00
Reklaamiagentuuride TOPi võitja: efektiivsemaks minna on keeruline
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Partnerlussuhe Google’i ja Metaga eeldab agentuurilt piisavalt suure käibe ning kompetentsi olemasolu, Mediabrands Digitalil on need olemas, pildil tegevjuht Erki Heinsaar.
TOP
  • 14.11.24, 14:28
Agentuuritulu TOPi võitja: kasvame enim majanduskriisides
Vaata, kes ja kus TOPis asetseb
Äripäeva Lääne-Virumaa TOPi võitis Aivo Saarele (keskel) kuuluv masinatööstus Lisako. Eelmisel aastal paigaldas Aivo Saar koos Vanalinna Ehituse tegevjuhi Kaidur Karba (vasakul) ja Haljala vallavanema Anti Puusepaga (paremal) Lisako poolt Võsule rajatud pansionaadi nurgakivi.
TOP
  • 13.11.24, 12:03
Need on Lääne-Virumaa edukaimad ettevõtted
Lisatud Lääne-Virumaa ettevõtete TOP
Viljandimaa edukama ettevõtte omanik Kaisa Orav ning firma juhatuse liige Mark Orav. Foto on tehtud nende kodus Viljandis kümme aastat tagasi.
TOP
  • 11.11.24, 10:24
Viljandimaa TOPi võitja tegi ajaloo edukaima aasta
Lisatud Viljandimaa TOP
Türil toimunud Kesk-Eesti edukate ettevõtete tunnustamisel võtsid Järvamaa TOPi auhinnad vastu Farm In Productionsi juhatuse liige Malle Valdur ja Aravete Biogaasi juhatuse liige Siim Jaas.
TOP
  • 10.11.24, 08:12
Need on Järvamaa edukamad ettevõtted
Lisatud Järvamaa TOP
Kunagi ühe väikebussiga alustanud Pärnu perefirma on nüüdseks kasvanud nii edukaks, et võib nimetada end Eesti üheks paremaks sõitjate vedajaks.
TOP
  • 09.11.24, 06:00
Sõitjateveo TOP: Pärnu perefirma puges suurtegijate vahele
Edetabelis 50 firmat!

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele