Reklaamikampaania meediavalik tuleb lähtuda eelkõige sellest mida me soovime saavutada ja kuidas me mõõdame selle edukust.
Reklaamikampaania ettevalmistamine ja planeerimine on tähtsad, selle planeerimine ei hakka hetkest ?meil on vaja müüa oma toodet, teeme reklaami?, vaid pigem ?mida me soovime saavutada ja mis on parim viis selleni jõudmiseks ning kuidas me mõõdame selle edukust.?
Meediakanali valikul saab määravaks ka hinnatase ja millised on loomingulise meeskonnale seatud tingimused. Kõige kallim on TV ja kõige soodsam otsepost. TVle järgneb outdoor, siis printreklaam, raadio-kino, ja siis bännerreklaam, ja rea lõpetab otsepost. Keskmist hinda on väga raske öelda, kuna printreklaami puhul oleneb see reklaami suurusest, TV ja raadio puhul kellaajast ja klipi pikkusest, outdoori puhul pillarite arvust ja ajast, kui kaua nad üleval on, kinos reeglina makstakse parast vastavalt saali täituvusele.
Loomulikult saab meediaagentuuri kaudu suuri soodustusi, seda just mahu pealt, eriti kui veel osatakse öelda reklaamimahud kogu aastaks. Paljud firmad suhtlevad ka otse reklaamipakkujate ajalehtede- TV- ja raadiojaamadega, saades soodustusi. Suured firmad kasutavad ikka meediaagentuure.
Meediakanalite valik, kus reklaamida oma tooteid, hinnasoodustusi, või lihtsalt kinnistada oma brändi, on lai, ja siin väike spikker, mis on plussid ja miinused.
Autor: Pilkku Aasma
Seotud lood
Riigi loodud IT-majad pakuvad erasektori IT-ettevõtetele järjest rohkem konkurentsi. Võisteldakse tööjõuturul, IT-firmadel on oht muutuda tööjõurendi pakkujateks, selgitavad saatekülalised Äripäeva raadios.