• OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • OMX Baltic0,22%269,88
  • OMX Riga1,73%886
  • OMX Tallinn0,04%1 730,19
  • OMX Vilnius0,37%1 044,41
  • S&P 500−0,6%5 949,17
  • DOW 30−0,47%43 750,86
  • Nasdaq −0,64%19 107,65
  • FTSE 1000,51%8 071,19
  • Nikkei 225−0,48%38 535,7
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%104,85
  • 11.12.02, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Metallitöötlejad on täpset otsust teadmatagi rõõmsad

?Kuigi, alati tundub asi alguses ilusamana ja alles hiljem selguvad saavutatu tegelikud head ja vead,? sõnas Lääne Risti AS direktori kohusetäitja Maila Härm, keda rõõmustab euroläbirääkimistel säilitatud metalli impordi võimalus SRÜst.
Lääne Risti ASile oli odava metalli impordi võimaluse säilimine eluliselt oluline, sest tooraine osa valmistoodangu omahinnas on ettevõttes kõrge. ?Meie toodete puhul ulatub see poolest kahe kolmandikuni hinnast,? ütles Härm, kelle sõnul mõjutaks hinnatõus otseselt teisigi Eesti ettevõtteid. ?Paljudele siinsetele firmadele on meie toodang, kalibreeritud ja sirgestatud traat ja muid metallitooteid, omakorda tooraineks?.
Eesti masinatööstuse liidu tegevdirektor Ville Arumäe ei osanud öelda, kauaks säilivad Eestile nn rahvuslikud hanketingimused, mis tähendab metalli importi nn SRÜ riikidest. ?Tõenäoliselt nii kauaks, kui oleme suutnud ümber orienteeruda,? sõnas ta.
Ka AS Viljandi Metall juhatuse liige Jaak Sulg ei teadnud Euroopa Liiduga täpselt kokku lepitust. ?Samas, kui kvoodivaba import tõesti jääb, siis peame arvestama, et hinnad ühtse majandusruumi tingimustes siiski ühtlustuvad ja mitmed riigid kaitsevad kvaliteedinõuete abil oma turgu varjatult ikkagi,? lausus ta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 13.11.24, 15:51
Rail Balticu hetkeseis: milliseid jaamu ehitatakse ja millal need valmivad
Rail Balticu Ülemiste terminali ehitustööd käivad: mitmed töövõtjad on juba kaasatud ja õige pea kuulutatakse välja veel neli hanget. Peagi alustatakse jalakäijate rõõmuks ka T1st Ülemiste Keskuseni viiva tunneli ehitamisega.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele