• OMX Baltic0,1%267,9
  • OMX Riga0,26%878,1
  • OMX Tallinn0,00%1 718,62
  • OMX Vilnius0,34%1 043,2
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 100−0,28%8 336,02
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,12
  • OMX Baltic0,1%267,9
  • OMX Riga0,26%878,1
  • OMX Tallinn0,00%1 718,62
  • OMX Vilnius0,34%1 043,2
  • S&P 5000,05%6 049,88
  • DOW 30−0,17%44 705,53
  • Nasdaq 0,4%19 480,91
  • FTSE 100−0,28%8 336,02
  • Nikkei 2250,07%39 276,39
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,21
  • EUR/RUB0,00%111,12
  • 16.01.03, 00:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Riik väldib koostööd väikeettevõtjatega

Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) kommunikatsioonijuhi Raimond Made sõnul kavandab EAS kulutada 2003. aastal reklaamikampaaniateks ja uue korporatiivse identiteedi loomiseks 7,1 miljonit krooni. Inimeste valmisolekut ja huvi ettevõtlusega tegelemise vastu kavatsetakse tõsta tele-, raadio-, otsepostitus- ja trükireklaamiga.
Samas on Eesti Väike- ja Keskmiste Ettevõtete Assotsiatsioon (EVEA) 2002. a alguses teinud EASile ettepaneku toetada kordades väiksema summaga EVEA üleriigilist ettevõtlikkuse propageerimise kampaaniat ?Ettevõtluse Aasta?, mille patrooniks on Vabariigi President. Kahjuks ei ole EAS seda algatust toetanud.
EASi käitumine on näide, kuidas riik ei soovi teha koostööd ettevõtjate ühendustega ja on valmis maksma selle koostöö mittetegemise eest kallist hinda. Kahjuks on ettevõtjate esindajad EASi nõukogus vähemuses ja täna võib nõukogu kinnitada ka reklaamikampaania eelarve.
EVEA hinnangul on pakutavad reklaamikulud põhjendamatult suured ja reklaamikanalite valik ? näiteks reklaam meedias ? küsitava efektiivsusega. Ettevõtjat ei huvita EASi uus korporatiivne identiteet, teda huvitab vajadustele vastavate, paindlike ja kasutajasõb-ralike tugimeetmete olemasolu. Hetkel on EASi tugimeetmete sisu, suurus ja taotlemise protseduurid ettevõtjate kriitika objektiks. Neljandat aastat toimub EASi sisemise struktuuri ehitamine, samal ajal jätab organisatsiooniline suutlikus endiselt palju soovida.
EVEA teeb ettepaneku taotleda reklaamiks planeeritud kulude kahekordset vähendamist ja vabanenud vahendite suunamist ettevõtjate koolitustoetuste tõstmiseks 100 000 kroonini aastas ettevõtte kohta. Paralleelselt tuleb laiendada koolitusprofiili vastavalt ettevõtte vajadustele. Ülejäänud raha, mis on mõeldud ettevõtluse ja riiklike tugiprogrammide propageerimiseks, soovitame kasutada koostöös ettevõtjate organisatsioonidega. Viimaste osalemine on tähtis, et tagada õigete sihtrühmade valikut ja tõsta kampaaniate usaldusväärsust.
Ühtlasi oleks riigil aeg näidata, et tehakse reaalset koostööd sotsiaalpartneritega, s.h ettevõtjate ühendustega, mitte ei elata omaette elu. Avaliku ja erasektori koostöö tähtsust toonitatakse riigi koostatud erinevates dokumentides ja strateegiates, kuid sõnadelt tegudeni riik kahjuks ei jõua. Ettevõtjad ei saa nõustuda kestva ebaefektiivsusega maksumaksjate raha kulutamisel ettevõtluse toetamise sildi all. Usun, et ka teiste ettevõtjate ühenduste esindajad toetavad sellist seisukohta.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 30.11.24, 15:39
Tehisintellekt – oluline roll turvatööstuse tuleviku kujundamises
Turvasüsteemid toodavad igapäevaselt suurtes kogustes infot. Läbi tänapäevaste nutikate lahenduste saab neid andmeid üha kiiremini töödelda. Selle abil on võimalik näiteks läbi valve- ja läbipääsusüsteemide tuvastada inimeste käitumises anomaaliaid ja hinnata reaalajas võimalikke riske. See on vajalik ettevõtetele, kes pakuvad elutähtsaid teenuseid ja võivad on ärisaladuse või andmete lekkimise korral saada suurt kahju.

Äripäeva TOPid

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele