Viimased aastad näitavad, et nii mitmedki õlle- või karastusjookide tootjad on pidanud turule tooma ka joogivee. Pudeldatud mineraalvee tarbimine Eestis kasvab ja nii jääb tootjatel üle meelitada potentsiaalseid tarbijaid maitsete, lõhnade ja muu lisaväärtusega.
Põhiline poest ostetud joogivee tarbija elab siiski linnas ning maapiirkondades mineraalveele naljalt raha ei kulutata. Samas möödunud aastal näiteks osteti 24 rohkem mineraalvett kui 2001. aastal. Kokku 31 miljonit liitrit. Uuringute põhjal eelistavad tarbijad n-ö mulliga vett ? karboniseeritud vee osa ulatus 70 protsendini.
Kasvamas on kodumaise vee tarbimine. Ühe kauem turul olnud importvee Evian maaletooja Jungenti andmeil moodustab kodumaine toodang juba 60 tarbimisest. Kuigi Gutta toodetav Everest on Evianist märksa odavam, juhib mullita vee turgu müüdud vee mahu poolest siiski Evian 15 protsendiga. Järgnevad Everest (13) ning Montavit ja Arctic (8).
Tootjate hinnangul iseloomustab viimastel aastatel Eesti veeturgu ka see, et turul on tohutu hulk väikseid marke, mis proovivad konkureerida vaid hinnaeelisega ning seda tihtipeale kvaliteedi arvel. Vichi Calssique?u ning uue mineraalveesarjaga Montavit turul oleva Saku Õlletehase hinnangul jätab ainult tugeva hinnaeelise pakkumine tahaplaanile investeeringud kvaliteeti ja tootearendusse ning ei aita seega kaasa turu arengule pikas perspektiivis.
Kuna Eesti tarbija on huvitatud uute asjade proovimisest, siis näevad tootjad vaeva, et tuua turule trendikaid ja mitme lisaväärtusega tooteid. Näiteks möödunud aastal hakkas Saku Õlletehas valmistama passioni-aprikoosimaitselist vett Vichy Classique, mis on nende hinnangul müügihitiks saanud tänu oma innovaatilisele maitsele ja lõhnale.
Äsja uuendas oma tootesarja Bonaqua ka Coca-Cola Joogid, tuues turule karboniseerimata lauavee Bonaqua Still ja jõhvika-greibimaistelise vitamiinidega Bonaqua. Kokku moodustab Bonaqua viie eri nimetusega viiendiku joogivee turust. Coca-Cola Joogid loodavad perspektiivis oma turuosa suurendada toetudes asjaolule, et Bonaqua on nende hinnangul üks tugevaima meediatoega vee kaubamärke.
Kui mullu tarbitud 31 miljonit liitrit vett jagada Eesti elanike arvuga, teeb see 22 liitrit inimese kohta. Samas kasvas õlle tarbimine mullu 67 liitrilt inimese kohta aga 70 liitrini. Siidri tarbimine on tõusnud aastaga 2,2 liitrilt 2,6 liitrile. Karastusjookide turg suurenes 2002. aastal 9 võrra, moodustades kokku 50 miljonit liitrit. Tarbimine inimese kohta kasvas aastaga 33 liitrilt 38-le.
Seotud lood
Kui 2015. aastal tuli Spotifys lauale idee Discover Weekly funktsiooni loomiseks, ei olnud ettevõtte asutaja sellest eriti vaimustuses. Sellele vaatamata oli töötajatel piisavalt autonoomsust funktsiooni edasi arendada, luues seeläbi ülipopulaarse toote. CVKeskus.ee uuris Eesti tippjuhtidelt Kai Realolt ja Toomas Tamsarelt, kuidas mõjutab juhtimiskultuur töötajate lojaalsust ja tööandja ihaldusväärsust.