Või kui Suured Isad isegi mõistavad, et altpoolt tulevaid ideid peaks koguma, siis liigagi sageli tehakse seda vaid moe pärast. Ja arvatakse, et mis sealt mullaligidalt ikka edumeelset tulla saab. Raamat tõestab aga värvikalt vastupidist.
Guy Browning on lihtsate näidetega tabanud naelapea pihta: raha ja kasum tulevad ikka ja alati klientidelt, ning kes võiks osata soovitada parimat firmastrateegiat kui need, kes igapäevaselt klientide silmade läbi on ettevõtte protsesse ja tulemusi sunnitud jälgima. Olgu need siis klienditeenindajad, müüjad vms.
Isiklikult jäid mulle aga kõlama ka muud toredad õpetussõnad, mida autor mõõdukalt teksti vahele on pookinud. Näiteks mõte, et Suurtele Isadele paistavad kõik uued ideed esmapilgul vaid uute kuludena ning seetõttu elavad paljud rohujuurelt lähtunud ideed ka väga lühikest elu.
Teine mõte, mis peaks samuti Eesti konteksti hästi passima ning ehk ka juhtides pisukest järelmõtlemist põhjustama, kõlab raamatuautori kirjapanduna: inimesed peavad uskuma, et kui neil on idee või kui nad näitavad initsiatiivi üles, siis juhtkond tervitab, julgustab ja toetab nende tegevust. Ka minu tagasihoidlik elukogemus langeb kokku autori omaga. Kogemus ütleb, et pigem on meie ümber palju võimekaid ja arenguvõimelisi inimesi, kuid nende kuulamine, juhtimine ja motiveerimine teevad kogu vahe sellesse, kas me juhime initsiatiivitut ja võimetut inimkarja või töökat ja tulemustele orienteeritud meeskonda.
Seotud lood
Lindströmi müügitöö eripära seisneb iga tiimiliikme tugevuste ärakasutamises ja arendamises. Just müügiinimeste koolitamine ja vastutuse andmine nende eelistuste põhjal aitab püsivalt leida ja hoida motiveeritud töötajaid, selgub saatest “Minu karjäär”.